بینش معاصر

دوشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۸۲

كاش روزي اين لباسهاي نظامي ور مي افتاد.اما الان اينو ببينيم كلي حال مي كنيم(دو افسر اسراييلي و فلسطيني پس از قبول اتش بس).

سايت الجزيره در تفسيري از حوادث اخير ايران پيش بيني كرده است كه تهران زمستان ارامي نخواهد داشت.مفسر اين سايت جانبداري رهبر از جناح محافظه كار ؛اوضاع اقتصادي نلمناسب ايران؛سختگيري بر مخالفان و اعتراضات جانشين سابق رهبر ايران (منتظري)را از دلايل بروز اين نا اراميها ذكر كرده است.

شبكه الجزيره در امارات توسط تلفن همراه قابل دريافت است و مشتركان تلفن با ارسال پيام به اين سايت از اخرين اخبار و مقلات نشريات مطلع مي شوند

اگر مسعود رجوي بگويد زمين گرد نيست اعضاي سازمان ان را مي پذيرند.مرا بجرم عدم اطاعت از رهبر محاكمه كردند وبه زندان افكندند.مقاله نيويورك تايمز.

اين كليپ ديدنيست؛فقط كمي حوصله كنيد تا دانلود شود.

امروز يكي از مديران باسابقه مرا فراخواند وگفت به من گفته اند با تو صحبت كنم در خصوص ادامه همكاري و نحوه تعاملمان با يكديگر .فوري دريافتم كه در تعيين تكليف من مانده اندوبهترين شكلي كه مي شد از شر من خلاص شوندادغام مجموعه كار من با ايشان است به مديريت اوانهم نه در محل كار فعلي بلكه در يك مكان خوش اب و هواتر .با چند نفر از دوستان؛ مديران همطراز و همكارانم مشورت كردم كسي مخالف اين پيشنهاد نبوداما همه برضرورت رعايت زيركي(بدجنسي) ايراني و پرهيز از ادامه شفافيت فعليم اتفاق نظر داشتند.زمانه اي شده است كه بجاي سفارش پاكي و نيكي بهمديگر ؛يكديگر را به ضرورت ؛به رذايل توصيه مي كنيم؟

یکشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۸۲

آفرين اينگونه كارها مدني(دور از خشونت وفرهنگساز) ودر دراز مدت ثمر بخش است.

اينهم از ان حماقتهاي بي حاصل است كه ادمي را ياد ضرب المثل معروفي كه مي گويد يك ديوانه سنگي به چاه مي افكند انگاه دهها عاقل بايد جمع شوند تا ان سنگ را از چاه بدر اورند ؛مي اندازد.

گفتگوهاي نتيجه بخش ايران ؛مصر و عربستان براي انتقال اعضاي القاعده به كشورهايشان.ظاهرا تهديدها كار خودش را كرده است .

جهاد اسلامي و حماس از امروز به مدت سه ماه در فلسطين اشغالي اتش بس يكطرفه اعلان كردند.اما اسراييل بسرعت اين اتش بس را رد كرد ومدعي شد اين اقدام براي تجديد قواي فلسطينيان است.

اينهم از عجايب روزگار؛حاملگي اينترنتي و نوزادان ...

ديروز يكي از دوستان كه افتخار معرفيش را به يكي از نهاد هاي مسول براي استفاده بيشتر از دانش و تجربه اش براي پربارتر شدن يكي از رويدادهاي مهم هنري كشور ؛داشتم براي پيگيري همان رويداد براي سالجاري به محل كارم امد اما ازانجاييكه با دست راستي ها دمخور شده بود(اتفاقات نهم اسفند ماه) و نگران كشف رابطه خودش بامن بود اصلا به ديدارم نيامد.در نگاه نخست قدري از اين دوست هنرمندم دلگير شدم اما پس از لختي انديشه؛ رفتار او برايم طبيعي جلوه كرد.اري در نظامهاي پاتر مونيال ؛اين توانايي و دانش افراد نيست كه بيانگر شخصيت انهاست بلكه اين ميزان نزديكي به افراد قدرتمند و سرسپردگي ظاهري انان به دستگاه قدرت است كه قدر و منزلت انان را معين مي كند.بله او مي خواهد بدون دغدغه زندگي كند و كشف ارتباط ش بامن توسط نورسيده ها مانع اين زندگي حداقليست.

چند رور است دوباره سعي كرده ام دايره لغات زبان فراموش شده فرانسويم را باز گردانم.علت انهم انشبي بود كه خانه حسن به تماشاي يك ميزگرد تلويزيوني از فرانسه نشستيم.انموقع ها كه درس مي خوانديم اقايان كردواني ؛ كتبي و كاظمي اساتيد زبان فرانسه دانشگاه ما بودند ومن و چند نفر ديگر از دانشجويان برجسته شان.
سفارت فرانسه هم يك هفته ما هفت نفر را به فرانسه(5روز تولوز 2روز پاريس) دعوت كرد اما من متاسفانه شرايط تامين بليط سفر را نداشتم واين امتياز به ديگري واگذار شد.اميدوارم كه روزي بتوانم از اروپا؛ فرانسه و اسپانيا را ببينم.

شنبه، تیر ۰۷، ۱۳۸۲

نقد راي سروش توسط مجيد محمدي خواندنيست.

عجب نامه گزنده ايست اگر رگي باقي مانده باشد؟؟

تولد جام جم دو.

پيشترها كه ايين نامه رانندگي را براي امتحان مي خواندم در خاطر دارم كه وسايط نقليه به دو بخش موتوري و غير موتوري تقسيم مي شدند.و تمام وسايط نقليه موتوري تابع اين ايين نامه بودند.اما اكنون انچه كه مشاهده مي شود و پليس هم با رفتارش تاييد مي كند خارج از شمول بودن موتورسيكلتها از ايين نامه مي باشد بطوريكه اين وسايط نقليه بدون توجه به علائم رانندگي ؛چراغ راهنما و...هرگونه كه بتوانند تردد مي كنند و اين ازهم گسيختگي در تردد شهر هم براي انها خطرساز است وهم براي پياده ها.الحمدلله پليس هم صرفا نظاره گر است وهر از گاهي صرفا با موتور سيكلتهاي فاقد مدارك مالكيت برخورد مي كند.

دو بينش (فقهي ؛عرفاني)كاملا متفاوت:بهشت را به بها دهند نه به بهانه(مرحوم بهشتي)بهشتيان به بهانه روانه بهشت مي شوندونه به بها.(دكتر سروش)

جمعه، تیر ۰۶، ۱۳۸۲

.خب اصلاحات بلاگر به منهم رسيد.دوباره بايد دست به دامان ريس جمهور ( بابك) شوم تا نجات يابم

چهارشنبه، تیر ۰۴، ۱۳۸۲

56% از امريكاييان از اقدام نظامي دولتشان بر عليه ايران بمنظور پيشگيري از دستيابي به سلاح هسته اي حمايت مي كنند.اقا يكي نيست اين مركز رو تعطيل كنه!!!

عربستان سعودي يك هزار نفرواعظ و مبلغ مذهبي رااز انجام فعاليت معلق كرده است .اين اقدام در پي فشار هاي امريكا براي اصلاح ساختار روحانيت سني در عربستان است.اما در ايران خودمان با جمعيت هشت برابري به نسبت عربستان اين تعداد (مبلغان خشونت وخرافه)به پانصد نفر هم نمي رسد.

ديروز اصلا نتوانستم پبليش كنم .شايد كاميون سيار ارسال پارازيت دم در خانمان بوده است؟؟؟

دوشنبه، تیر ۰۲، ۱۳۸۲

حكومت ايران در يك چيز با اسراييل وحدت نظر دارد انهم مخالفت با عرفات.ريس ستاد مشترك ارتش اسراييل از بررسي راههاي ترور عرفات در اتاق جنگ اسراييل پرده برداشت. حال اگر اين كار را دولت ديگري بكند امريكاييان و اروپا ييان چه ها كه نمي كنند!!!

عزيزهم دانشگاهي مان فرموده اند ابراز مخالفت با دولت جرم نيست.امابا بروز خشونت وبي نظمي برخورد مي شود.

سي ان ان از درگيري مرزي ميان امريكا و سوريه خبر مي دهد.ظاهرا هنگام فرار يك كاروان كه مشكوك به همكاري با صدام بوده اين درگيري رخ داده است.

زوج با سواد و امروزي هستند.گرچه گاهي اوقات اقا يشان اوتي مي زند.

بابك يك كمكي به وبلاگم رسيدگي كرد.بابك جان متشكرم.اگه تورا نداشتم وبلاگم كجا بود!

یکشنبه، تیر ۰۱، ۱۳۸۲

بد نيست يك سري به اتوب بزنيم.

بالاخره روسيه هم زير فشار جهاني براي ادامه همكاري هسته اي با ايران شرط گذاشت.در خاطر دارم كه 5 سال پيش كه روسيه زير فشار امريكا براي قطع همكاري هسته اي با ايران بود؛وزير امور خارجه اش به خبرنگاران براي توضيح ادامه همكاري كشورش با ايران در زمينه فن اوري هسته اي؛ گفته بود :ايران كشور ثروتمندي است وما هم به پول نياز داريم جهان مطمئن باشد ايران به سلاح هسته اي مجهز نخواهد شد.

از شيراز رسيده ام .مثل هميشه خوراكيهاي هواپيما را براي مسيح اوردم ولي او نيست پس خودم مي خورم. دوست و معاون سابقم مي گفت دخترها را هميشه مي شود دوست داشت اما پسرها دوست داشتنشان تاريخ مصرف دارد و پس از 10 سالگي ديگر جذاب نيستند و بعدش هم دردسر ساز مي شوند.او توصيه مي كرد تا مسيح كوچولو است خوب باهاش حال كن كه ديگه فرصت نخواهد بود.

شنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۸۲

زندگي با عشق معنا مي يابد ؛اما عشق چيست؟ فرانسويان مي گويند عشق يعني عشقبازي! سنت ايراني مي آموزد كه عشق چيزي جز ارزو و در انتظار وصال بودن نيست!

ديشب منزل دوستم جعفري بودم.تا پاسي از بامدادان به تماشاي يك ميز گرد به نام همه مردم راجبش حرف مي زننداز يكي از شبكه هاي فرانسوي و گفتگو در باره فرهنگ و تمدن غربيان به ويژه فرانسويان سپري كرديم.او مي گفت فرانسويان به سه چيز اهميت مي دهند :موسيقي( كه جزو لاينفك زندگيشان است)؛غذا و فرهنگ.

ديروز فيلم راي باز اثر سياه و سپيد نور بخش را ديدم.فيلم ماجراي انسانهايست كه در اثر جبر شرايط هريك به ورطه اي از فساد ؛تبهكاري و نا اميدي گرفتار امده اندو در عين حال تا پيش از انيكه كسي از بستگان يا رفيقان؛ گذشته شان را بياد نياورده است از انچه دارند و در انند راضي و خشنودند.
داستان فيلم با مرخصي يك بزهكار جوان(پس از نه سال حبس) از زندان اغاز مي شود كه قصد دارد تا انتقام خويش را از شريك ناجوانمردش كه باعث به بند كشيده شدنش در يك عمليات بزهكاري شده است ؛ بگيرد.در اين چرخه پرس و جو به خواهرش كه اينك عضو برجسته قاچاق انسان به خارج از كشور است بر مي خورد واز سرنوشت نامزدش كه تقدير اورابه فحشا كشانده با خبر مي شود.او پس از كشف مخفيگاه شريكش كه اينك شوهر متاركه كرده خواهرش نيز مي باشد در نتيجه دريافت عمق تحولات رخداده در جامعه" متحول شده و اراده انتقام گيري از او سلب مي شود.

جمعه، خرداد ۳۰، ۱۳۸۲

شارون از ابو مازن نخست وزير دولت خود گردان فلسطين؛ موكدا خواسته است تا با هر گونه عمليات استشهادي فلسطينيان مقابله كند.سايت خبري الجزيره يك كاريكاتور دراين خصوص دارد

استيصال در هم اغوشي قدرت!خواندنيست.

نخستين نازاي شبيه سازي شده متولد شد.

اين روزها چپها(ماركسيستها و ...) مدام در مقالات و نوشته هايشان از ضرورت انقلابي ديگر مي نويسند و مي گويند.اما ايا واقعا ملت ما به يك انقلاب( پر هزينه و كم حاصل) ديگر نيازمند است؟بنظر مي رسد اگر ملتمان ياد بگيرد كه چگونه حقوق عصري خويش را با روشهاي مدني و مسالمت اميز از زمامداران موجود بستاند و انگاه با همين شيوه به نهادينه كردن تمكين دولتمردان در برابر مطالبات عصري دست يازد دريچه توسعه را گشوده ايم.
درود بر ماندلا و ياد گاندي گرامي باد.

تازه(1355) خانه اي در يكي از شهركها تازه تاسيس شده خريده بوديم.شبي در حاليكه با برادرم روي تختهايمان دراز از كشيده بوديم .برادرم در باره اهميت سلطنت وشاه ميگفت؛ او انوقت كلاس سوم راهنمايي بود.من نيز كه بتازگي درس تاريخ كلاس پنجم را خوانده بودم؛ كه امام حسين در ان در باره علل مخالفتش با يزيد(موروثي كردن سلطنت) نوشته بود را از سر تفاخر برايش بيان كردم و گفتم كه به اين ترتيب سلطنت مورد قبول دين نيست.چند روزي گذشت صبح يك روز كه مثل هميشه براي رفتن به ايسنگاه اتوبوس از خيابان فردوسي مي گذشتيم من و برادرم نميدانم بر سر چه چيز دعوايمان شد و برخلاف معمول كنار هم ننشستيم.او هنگام پياده شدن يك پس كله اي محكم به من زد من نيز پس از پياده شدن يك لگد به قلم پايش زدم و فرار كردم. ظهر كه براي ناهار(انموقع ها مدارس دونوبته بود وما نيز ناچار بوديم به دليل سكونت در شهرك؛ ناهار را در نزديكي محل كار پدرمان بخوريم) به كبابي نزديك محل كار پدرم رفتم برادرم (كمال) هم رسيد و با بغض گفت مي داني چه بلايي سرم اوردي ؟ من فكر مي كردم پايش بشدت مجروح شده اما پس از اينكه توضيح داد كه مسئله اين نيست بلكه موضوع بحث انشب را به معلم اجتماعيشان گفته است واو امروز به دفتر احضار شده تا درباره اين موضوع و اينكه چه كسي اين مطلب را به او اموخته است توضيح دهد ؛فهميدم اوضاع بد جوري خراب است جاي دشمنتان خالي سيخ دوم كباب با همه گرسنگي از گلويم پايين نرفت و براي اولين بار در بشقاب استيل كبابي اقاي صابري ماند.بالاخره دوباره با كمال رفيق شديم و باهم قرار گذاشتيم كه به پدر و مادرمان چيزي نگوييم.
دو هفته اي گذشت خوشبختانه خبري نشد يك عصر جمعه كه از بازي با بچه هاي كارفرماي پدرمان( انها بيش از سه ماه از سال را در اروپا مي گذراندند واخرين اسباب بازيهاي مدرن جهان را داشتند) باز مي گشتيم ناگهان خودرو پيكان مرحوم صدر نصيري مدير مدرسه برادرم را كنار كوچه دم در خانمان ديديم.قلب هر دويمان هري ريخت پايين؛داخل شديم سلام كرديم همه جواب دادند الا پدرمان .تا رفتيم لباس عوض كنيم مادرم مرا صدا زدو من به مهمانخانه رفتم اقاي صدر نصيري بدون مقدمه ؛از من راجب گوينده ان جمله ( سلطنت گناه است ) پرسيد؛ منهم بي درنگ يك دروغ به ذهنم رسيد و گفتم: اين را از يكي از بچه هاي سال سوم كه پدرش خلبان است و اواسط سال به دليل ماموريت پدرش از مدرسه رفت شنيدم.او هم سري تكان داد و گفت: معلوم است پدرش مي دانسته اين پسر دسته گل به اب مي دهد.ساعتي بعد مرحوم صدر نصيري و خانمش رفتند وپس از ان پدرم يك لنگه چك ويك پس گردني حواله هردوي ما كرد و يك هفته با ما حرف نزد.بعد ها مادرمان گفت كه صدر نصيري مانع ارسال گزارش ان معلم به ساواك شده و گفته است كه من اين خانواده را سالهاست مي شناسم و حتمااشتباه شده است.

پنجشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۸۲

بامدادان با تعدادي از دوستان همكار به كوهنوردي رفتيم.هنگامه باز گشت با ديدن تعدادي از خانمها كه با پوششي كاملا مردانه به كوه امده بودند؛ بحثي در باره فمينيسم در گرفت.من با دوستانم سه پرسش را دراين خصوص در ميان نهادم:1-ايا با گذشت حداقل 60 سال از نهضت برابري حقوق زنان و مردان به ويژه در غرب نسبت زنان دانشگاهي و محقق؛تعداد سياستمداران ومديران شركتهاي يازرگاني و تجاري افزايش قابل توجه يافته است؟
2-چرا كوشش جدي براي حذف استفاده ابزاري از زن(فيلمهاي پرنو؛كانالهاي عرضه سكس و...)بعمل نيامده است؟
3-چرا تاكنون فعالان فمينيزم مثال مردان براي عرضه سكس مردانه(مورد نظر زنان) وياجشنواره مرد شايسته اقدامي نكرده اند؟
بنظر مي رسد نميتوان منكر تفاوتها وتمايزات دو جنس مرد و زن در خواسته ها و نگرشها شد.اما كوشش انان در تامين برابري حقوقي مشكور باد.

بنظر مي رسد كه سالهاست؛ اقتدار ايراني از پدر ؛شاه و روحاني سيراب مي شود.
شما غير از اين مي دانيد؟

اگر او نباشد كه پشتوانه اخلاق شود ايا هر چيزي مجاز نيست؟ايا بدون او فداكاري براي ديگران ابلهانه نيست؟در نبود او تحمل رنج و سختي براي پيشرفت ايندگان حماقت نيست؟خوداري از انجام اميال وخواسته ها ي غريزي (در هر شرايط) بيهوده نيست؟بدون او هر كاري درست و جفا برهر زيردستي ممدوح است وديگر چيزي به نام اخلاقي و غير اخلاقي معنا ندارد.
راستي او چيست؟؟؟؟

بمب اتم چيز بديست نبايدهيچ دولتي انرا داشته باشدمگر از خوديها(اسراييل)

اسلامگرايان 17 كرسي از 110 كرسي مجلس اردن را بدست اوردند.

از ماست كه بر ماست

پاره اي از دوستان سفارش مي كنند كه بايد قدري شكيبا يي كني تا دوران شناخت مديران ارشد فعلي از اوضاع سازمان سپري شود.
اما براي من اين كم منزلتي زجر اور است.متاسفانه هيچكدام از رايزنيهاي بخش خصوصي هم تاكنون نتيجه عملي در برنداشته است.دوستان همكارم از سرنوشت پر فراز و نشيب يكي از مديران زياد سخن مي گويند او كه حداقل پس از انقلاب 12 مدير را پشت سر گذارده ودر اثر شكيبايي و عليرغم انكه فاقد برجستگي خاص باشد(البته ادمي كه ساليان سال در كوران اخبار و اطلاعات قرارگيرد گنجينه اي خواهد شد)اينك از جمله مديرانيست كه هر مدير ارشد تازه واردي نخست به توصيه مشاورانش قصد تعويض اورا مي كند و پس از چند روز به دليل نياز به اطلاعاتش؛ فورا در منصب مشاوره مي نشاندش.

چهارشنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۸۲

امروز صبح براي تعويض نوار ضبط ماشين بطور اتفاقي توفيق گوش كردن به افاضات دو تن از نمايندگان محترم مجلس نصيبم شد.چندنكته در اين افاضات مشترك و قابل توجه بود:
1- واژه بايد در كلام نمايندگان حذف شدني نيست.(جالب اينست اينها كه مستقيما توسط مردم انتخاب شده اند ونميتوانند توهم انتصاب الهي داشته باشند چرا دائما از الفاظ آمرانه استفاده مي كنند؟)
2- بجاي استفاده از تريبون مجلس براي اعلان ارا و نظراتشان دائما به تكرار جملاتي اينچنين: مردم اجازه نمي دهند ؛ مردم داغ بر دل ... مي گذارند؛مردم با كينه داران ...برخورد مي كنند؛مي پردازند.
3- نوع كلامشان خطابي مخصوص قرن 11ميلادي براي تهييج و هماوردي در ميدان نبرد است.
4- در اخر صحبتشان به مشكلات خدماتي محل انتخابشان مي پردازند.
5- همشان وقت كم مي اورندو ريس مجلس بهشان تذكر مي دهد.

اردن اولين انتخابات مجلسش را در دوران پادشاه جديد (پسر ملك حسين) برگزار كرد اما شواهد از كاهش ميزان راي دهندگان خبر مي دهد.شاه حسين اردني اولين رهبر عرب بود كه پس از درك جريان اسلام خواهي ؛اجازه فعاليت اسلامگرايان راصادركرد.

كمي غلو كرده است دران زمان ما افتخار دانشجويي اساتيد اخراجي دانشگاه تهران و ملي را داشتيم و صرفا معارف فقهي و اسلامي را با حوزويان سپري مي كرديم.راستي انچه در كتاب قبض و بسط تئوريك شريعت ويا دين ودولت در فقه شيعه گرد امده از درسهاي ان اساتيد در همان دانشگاه است.

منهم تقريبا مثل ايشان اولين پيپ را در خانه پدري جلوي مادر وپدرم كشيدم

با ان اظهار نظر مي توان حدس زد كه چرا؟

96 سال زنداني براي پيران دلشكسته ايران زمين.

واقعا از دستگيري اين توتاليتر هاي با قيمانده از دهه شصت خوشحالم.
هميشه معتقد بودم يكي از دلايل عمده عدم دسترسي ما به ازادي پس از انقلاب زياده خواهي و به دنبال ان انجام عمليات تروريستي اين گروه بود.

سه‌شنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۸۲

موجيم و وصل ما
از خود بريدن است
ساحل بهانه است
رفتن رسيدن است.
(قيصر امين پور)

نارامي هاي اخيرثمره سركوب خواسته هاي نسل جوان است.هنگامي كه اعتراض به سياستها ي حكومت هزينه اي زياد طلب كند؛وقتي كه هر مخالفتي به دشمني و فرمان گرفتن از بيگانه تعبير شود وانگاه كه با مردم نه از جايگاه وكالت كه امرانه سخن رانده شود نبايد انتظاري جز اين داشت.
اما انچه كه جامعه مارا بسوي ازادي و عدالت سوق خواهد داد نه اين حركتهاي كور بي حاصل بلكه پي ريزي و تجميع در خواستها به نحو روشمند وبراساس مخرج مشترك مطالبات قشرهاي گوناگون براساس مباني مدنيت(راي اكثريت؛رعايت حقوق مخالفان) وبدور از هرگونه خشونت است.

امروز براي ازمايش دستگاه دي وي دي پس از روشن كردن با اين جمله بر روي صفحه نمايش مواجه شدم:عدم وجود ديسك.
اگر قدري دقت كنيم متوجه مي شويم كه هيچكدام از اين سه واژه فارسي نيست.

دوشنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۸۲

الدوري سفير سابق حكومت صدام در مصر با خبرنگار بي بي سي گفتگو كرده است .وي انچه براي حكومت صدام رخ داده را طبيعي و حق صدام دانسته و اضافه كرده است انها (رژيم صدام ) اسلحه هاي كشتار جمعي را در سال 1991-2 نابود كرده اند؛وي همچنين از اطمينان خاطر صدام از عدم رخدادن جنگ در نتيجه شكاف اروپا پرده برداشته و خطاب به خبرنگار بي بي سي گفته است كه مردم ما ازادي را مي خواهند بدون حضور شما.

امارات 41 فروند ايرباس جديد خريداري كرد.
سال پيش كه با امارات سفر كردم از انضباط ؛خدمات رساني و به قول اقايان تكريم مشتري توسط اين شركت هواپيمايي لذت بردم.اباداني و رفاه نوش جانشان.

بينش مرحوم طالقاني براي من بسيار ستودنيست.او هشت ماه از پيروزي انقلاب نگذشته بود كه افت شناسي كرد .وي در دوران چند روزه قهرش به شهريار گفته بود: ما مردم را با قران و نهج البلاغه به صحنه اورديم اكنون به انان مفاتيح و رساله مي دهيم كه اينگونه مي خواهيم حكومت كنيم.
اين تعبير شيخ ما نيز بجاست.

سكس سياسي يا تفسير و تحليل؛در هر حال خواندنيست.

فعالان فرهنگي و حمايت از نمايندگان.

یکشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۸۲

اين را بخوانيم بعد اين عكس(اوج مدنيت) را هم ببينيم.

امريكا سال پيش از پروتكل دادگاه بين المللي جنايات جنگي خودش را خارج كرد تا مبادا اين دادگاه تازه تشكيل شده مانع انجام منويات نظاميش در جهان بشود.اما الان در حال محاكمه يك سرباز از نيروهاي خودش در اوايل اماده باش براي جنگ عراق است وي متهم به قتل دو سرباز ديگر امريكايست.ظاهرا مرگ براي همسايه پسنديده است

از رو نمي روند هيچ در بدتر كردن اوضاع هم درنگ نمي كنند!

بالاخره نفهميديم بيگانه عامل اغتشاش است يا ملت از خارج كنترل مي شود؟

شنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۸۲

كاملا با نظر نويسنده موافقم.جانا سخن از زبان ما مي گويي.

نگراني ندارد ؛<انرژي و مطالبات نسل جوانيست كه اصلاحات نتوانست تعريفش كند.

ليلاي ليلي از قانوني شدن همجنسگرايي در كانادا ابراز خرسندي كرده بودو از پايبندي به قراردادهاشكوه.
راستي اگر بنا باشد هر ميلي درآدمي مشروع باشد وپاسخگويي به ان ضروري؛پس سالها رنج وكوشش خستگي ناپذير بشري در مهار اراده وميل مهتران از چه روي بوده است؟ گروه زيست جنگلي مگر جز اينست كه برترينها به اراده خود هر كار مي كنند وموجودي را ياراي باز داشتن از ان ها نيست؟ميل به تحقير و تبختر به همنوع نيز درهمين گونه مي گنجد.اگر قرار براين باشد كه ادميان بدون تعهد جهان را سپري كنند پس اينهمه تشكيلات ؛نهاد؛سازمان و... براي چيست؟حكايتمان بر شاخ نشستن و بن بريدن است!
شخصا با هر نوع مجازات براي رابطه ميان ادميان بالغ كه از سر اراده؛ ميل و رغبت برقرار شده باشد و پيشتر متعهد به خلاف ان نشده باشند مخالفم ودر عين حال با مشروعيت بخشيدن به هر ميل و رغبت ادمي نيز.

شايد يكي از بدترين دورانهاي كاريم را سپري مي كنم.بي اعتمادي مدير ارشد؛سردرگمي سياستهاشان در ...وخلاصه بلاتكليفي خودم در كندن ورفتن ويا شكيبايي كردن وماندن تا وقت مناسب براي تاثير گذاري و جايگاه خويش را باز يافتن!از يك سو نمي خواهم تجربه دو سال اخير به لذت يك تجربه شخصي صرف بدل شوداز سويي هيچگاه خود را به مديرانم تحميل نكرده ام و همين موجب منزلتم بوده است و دوست نمي دارم اين امر به ذلتم بيانجامد.
نمي دانم شايد قدري ناشكيبا شده ام!

جمعه، خرداد ۲۳، ۱۳۸۲

بخوانيم كه مدني نوشته است.

اوضاع در فلسطين اشغالي بسيار بحرانيست.
پس از حمله انتحاري به يك اتوبوس در اسراييل در پي ترور نافرجام الرنتيسي يك از رهبران حماس ديروز بعداز ظهربالگردهاي اپاچي اسراييل اقدام به اتشباري وسيعي در غزه نموده اندكه در اين ميان ياسر طاها از رهبران حماس وهمسر و فرزند سه ساله اش در ميان كشته شدگانند.. متعاقب ان حماس در بيانيه اي اعلام كرده است كه هر اسراييلي براي ما بمثابه يك هدف است.
امريكا براي پيشگيري از نابساماني اوضاع در پي اعزام چند سفير عالي رتبه براي نجات نقشه راه مي باشد.

دو مقاله بسيار جالب در مجله ارديبهشت ماه زنان در باره بردگي جنسي در دبي چاپ شده كه خواندنيست.
نمي دانم چرا اين مجله خوب داراي سايت اينترنتي نيست ؟بويژه با وجود نويسندگاني چون اميد معماريان و پرستو دوكوهكي؟

ديروز پس از پايان كلاس چهار نفر از دانشجويان دختر به نزديكم امدند براي پرسش از اينكه مگر نه اينكه جامعه ما اسلاميست پس براي چه جمع اوري مانتوهاي كوتاه وتنگ را توسط اداره اماكن تقبيح مي كنيد؟(نكته جالب اينكه بجز يكنفر از انها پوشش بقيه سنتي نبود.)
يكي از مباحث درس ديروز بيان اصل قانوني بودن جرم ومجازات بود.(هيچ پديده و كاري تا فبل از انيكه در قانون جرم شناخته نشود جرم نيست وبرداشتهاي شخصي ما ويا اراي اعتقادي من يا تو يا ديگري را نمي توان بعنوان درست يا غلط جامه قانون بر ان پوشاند.وديگر اينكه براي تنبيه مجرم نمي توان خودسرانه به اعمال مجازات مبادرت نمود بلكه در اعمال مجازات هم علاوه برانكه اين امر بايد توسط دادگاه صالح انجام بپذيرد ؛ حكم مجازات هم بايد براساس نص صريح قانون ومستند به ان صادر شود.)


چهارشنبه، خرداد ۲۱، ۱۳۸۲

دور تسلسل خشونت در فلسطين .بعد از ظهر امروز در يك عمليات انتحاري به يك اتوبوس 16 اسزايلي كشته و 68 نفر زخمي شدند.

جالب است بخوانيم.

امروز بعدازظهر سر يك چهارراه يك مرد ميانسال جلويم را گرفت و گفت: اقا مي بخشيد ديشب ريشوها رو ميزدندمواظب باشين.منهم گفتم اشكالي نداره ما زده شده خدايي هستيم.

حق با ايشان است اما اگر دير نشده باشد!

دلم براي مسيحم با اون لهجه نيم زبونيش تنگ شده؛الان هفت روزه خانواده رفتن ولايت.كارنامه دخترم روگرفتم معدلش 92/19شده بود.بچه با استعداديه اما دقتش پايينه.فردا براي درس دانشكده ميرم مي بينمشون؛كمي دلم واميشه و برمي گردم.

ديشب در فلسطين اشغالي در محكوميت ترور احمد الرنتيسي از رهبران حماس تظاهرات ارامي با حمل پرچمهاي فلسطين و سبز منقوش به لااله الله و محمد رسول الله برگزار شد.اين در حاليست كه اسراييل امروز با حمله به اردوگاه جياليا اقدام به كشتن يك مادر و فرزند و زخمي كردن سه نفر نموده است.
بنظر ميرسد با اينگونه اقدامات اسراييليان طرح امريكا براي عملي كردن نقشه راه با موانع جدي روبرو شودگرچه پيش بيني مي شود كه ظرف دوسال جاري دولت مستقل فلسطيني متولد گردد.

سه‌شنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۸۲

نماينده جنبش اسلامي حماس الرنتيسي توسط اسرايليان مورد سوئقصد قرارگرفت.وي كه برروي تخت امبولانس ارميده بود خطاب به شارون گفت امنيت را نخواهد ديد.

منافع انها الزاما براي ما چيزي به ارمغان نمي اورد.

ازاموزه هاي ديني ماست كه در برخوردبا كلام به گوينده توجه نكنيم بلكه به خود متن توجه كنيم.اما رفتار وكردار ما دقيقا برخلاف اين است.يعني اگر گوينده مورد علاقه ما باشد ان كلام يك معنا دارد حتي اگر مخالف نظر ما هم باشد و اگر ديگري همان كلام را بگويد مفهو ش متفاوت مي شود و گاه توهين اميز تلقي مي كنيم.
حكايت فيلم طلاي سرخ كه در بخش نوعي نگاه جشنواره كن موفق به در يافت جايزه هم شد از اين نمونه است. تصور كنيد اين فيلم توسط كارگرداني ديگر مثلا حاتمي كيا ويا مير كريمي ساخته ميشد.درانهنگام واكنشها چگونه بود؟ همچون اژانس شيشه اي ؛تمجيد و به به و چه چه مي شنيديم! توجيه اقايان هم اينست كه سلامت كارگردان وروايت در ان فيلمها جاريست؛خوب از كجا اين سلامت را مي فهميم؟از نسبت انها با خودمان!
اينهم يك نمونه از ان انديشه هاي غير ديني رايج در جامعه كه با كاتاليزور ماركسيسم لنينيسم ديني شده.

فبل از ساعت مقرر براي شركت در يك جلسه به نزديكي محل جلسه رسيدم؛فرصتي بود تا قدمي بزنم.چشمم به خردسالي افتاد كه كنار خيابان بساط واكس پهن كرده بود صرفا براي كمك به او كفشهايم را دراوردم تا واكس بزند.بعد از تميز كردن كفشها با يك فرچه زبر گفت كه بهتر است يك كفي داخلش بگذارد منهم با علامت سر موافقت كردم.بعد از واكس زدن مبلغ قابل پرداخت را جويا شدم؛پس از تعارفات معمول ايرانيان؛ گفت: 1400 تومان
با شنيدن اين مبلغ برق از سرم جهيد. من كه از اول قصد كمك داشتم اما اين فزونخواهي ديگر از ان فزونخواهيهاي ما ايرانيان است كه تمايل داريم ره صد ساله را يك شبه طي كنيم.بهر حال با 1000 تومان راضيش كردم.

دوشنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۸۲

چاي تلخ.

بسيار قابل تامل است.

خواندنيست!

انفجار 11سپتامبر در نتيجه نبود اين تلفن بود.

ریس قوه مجریه ما فقط ابراز تاسف بلد است!!

نسخه درمان تحکیم وحدت.

اسباب شرمندگی رهبران ؟

ديشب فيلم مستندي از دوران انقلاب مي ديدم.فيلم با روي كار امدن بختيار اخرين نخست وزير رژيم پهلوي اغاز مي شودوباراي مردم به جمهوري اسلامي پايان مي يابد.چند نكته برايم جالب بود :
1-حضور پررنگ جوانان وبه ويژه دانشجويان ودانش اموزان سال اخري.
2-كثرت حضور زنان ورسايي شعارهاي انان به نسبت مردان.
3-حضور چند روحاني جوان كه رهبري تظاهرات را بر عهده داشتند.
4-اسقبال بينظير مردم از ورود مرحوم ايت الله خميني وان سرود خاطره انگيز (خميني اي امام)
5-تاكيد مرحوم ايت الله خميني بر مشروعيت تعيين دولتش به واسطه قبول مردمي.( اين دولت و مجلس بواسطه اينكه اراده ملت در ان دخيل نبوده غير قانونيست؛من بواسطه اينكه ملت مرا قبول دارد دولت تعيين مي كنم من توي دهن اين دولت مي زنم.)
6-هنگام تنفيذ حكم دولت موفت مرحوم بازرگان؛مرحوم ايت الله مي گويد:ما بواسطه اينكه اراي عمومي ملت با ماست بعنوان وكالت قبول دارند دولتي را معرفي مي كنيم تا مجلس موسسسان تشكيل شودوشكل حكومت كه همان جمهوري اسلاميست را به رفراندوم بگذارد؛ گرچه ما مي دانيم راي ملت همين است.
7-عده اي از هواداران و اعضاي مجاهدين خلق براي اشغال سفارت امريكا اقدام مي كنند ويك سرهنگ به نام توكلي با معرفي خودش وبيان اينكه در صورت حمله به سفارت بهانه براي حمله نظامي امريكا فراهم مي شود سعي در منصرف كردن انان از انجام اينكار دارد.
8-روز راي گيري نوع رژيم ؛شاهد صفهاي بسيار طولاني در تمام كشور هستيم.
9-يك زن زرتشتي در پاسخ به سئوال خبرنگار مي گويد :به جمهوري اسلامي راي مي دهم چون حقوق من زن زرتشتي را برابر يك مرد مسلمان خواهد دانست.
10-يك زن بدون حجاب بهمراه شوهر وفرزندانش در پاركي در تهران مي گويد:من راي نمي دهم چون مفهوم جمهوري اسلامي را نمي دانم.

علي مزروعي نماينده اصفهان در حين صحبت توسط مهدي كروبي ريس لر مجلس مهار مي شود .مزروعي از اين حركت ناراحت شده فرياد مي زند: شما در مجلس مارا مهار مي كنيد اما در بيرون نماينده حق سخنراني ندارد وجانش نيز در خطر است (اشاره به برهم زدن مجلس سخنرانيش در مشهد).كروبي مي گويد: شما از كجا مي دانيد براي انهم فكري شده است.
با خواندن اين واقعه ياد اين لطيفه افتادم؛نقل مي كنند يك اصفهاني مهمان يك لر بوده ؛طايفه اي ديگر از لرها قصد جان مهمان اصفهاني را مي كنند.اصفهاني هرچه به ميزبان لر خود مي گويد كه به نوعي مانع اينكار انها شود ؛ميزبان جدي نمي گيرد دست اخر ميزبان لر ازشدت اصرار مهمان به انجام واكنش در برابر ازار واذيت مهمانش مي گويد:بگذار تورا بكشند انوقت من در برابر؛ ده نفر از انها را خواهم كشت!

یکشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۸۲

دوست عزيزي پرسيده است كه علت حمايت المان و فرانسه از تروريستها چيست؟وچرا برخلاف مشي امريكا به مقابله با تروريستها نمي پردازند؟
دو اصل بنيادين (امنيت ملي – منافع ملي)در عرصه روابط بين المللي تعريف كننده و مفسر رفتار دولتها در قبال تحولات است.
انچه كه امريكا را برآن داشت تا در زماني براي مقابله با كمونيسم(اتحاد جماهير شوروي )به پشتيباني از نيروهاي بنيادگرا(بن لادنيسم) روي آورد همان
امروزه اورا فرمان ميدهد كه نسبت به حذف و نابودي انها همت گمارد.درست عين اين مطلب در پيوند با حمايت از رژيم عراق در هنگامه جنگ با ايران
وپس از آن هنگاميكه منافع مليش(تسلط بر نفت) ايجاب كرد عليرغم مخالفت و نا مشروع بودن حمله نظامي از سوي سازمان ملل ؛ به اينكار مبادرت ورزد صادق است.
اما راز اينكه آلمان و فرانسه از عراق يا ديگر رژيمهاي متهم به حمايت از تروريسم؛ پشتيباني مي كنند نيز در همان دو اصل (حفظ يا ارتقاء امنيت ملي –حفظ يا گسترش منافع ملي ) نهفته است.يكي اينكه امنيت انها در آنست كه در قبال خودكامگيهاي و خود محوريهاي امريكاييان در جهان؛ مقاومت كرده و با تراشيدن موانعي حداقل مانع دستيابي سهولت اميز امريكا به منوياتش شوندديگر انكه تسلط بر نفت توسط امريكا يعني سيطره بر شريان توليد جهاني ؛ كه به اين ترتيب منافع اين كشورها را نيز به خطر مي اندازد.

دوست وهمكار پيشينم مي گويد اقايان تا دوسال ديگر فرصت دارند تا به جامعه جهاني بپيوندند.
همين گونه است ؛پارادايم ذهني انان اجازه نمي دهد تا به مطالبات منطقي مردم از سر احترام به انان
پاسخ مناسب بدهند اما در شرايط اضطرار از قاعده فقهي اكل ميته استفاده مي كنند و براساس فشار
ديگران به پرداخت حقوق و مطالبات مردم ناچار مي شوند.اي كاش عاقل بودند وبراي مردم از اين
قاعده(خوردن مردار در فقه اسلامي حرام است اما در شرايط اضطراري منجر به فوت اجازه داده
مي شود به قدر دوري از مرگ از مردار خورده شود) استفاده مي كردند.

گروهاي مبارز فلسطيني گفتگو با ابو مازن ريس دولت خود مختار را به حالت تعليق در اوردند در اين حال دولت خود گردان فلسطين از مصر خواست تا با ميانجيگري ؛اين گفتگوهارا كه بمنظور توقف عمليات انتفاضه براي اجراي نقشه راه ضروريست از سر گيرند.

شنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۸۲

جامعه ما دولت سالار است؛حكومت به مردم اجازه مشاركت خلاق نمي دهدواين موضوع اقتصاد را دچار مشكل كرده است.نظام انگيزشي ما در حوزه اقتصاد ناكاراست.مجموعه انگيزشي موجود ؛انسانها را به سمت توليد سوق نمي دهد.
افتخار توسعه يافتگي نصيب دولتهاست بايد علت عقب ماندگي راهم در انجا جستجو كرد.
( شادروان دكتر حسين عظيمي)

بنظر مي رسد براي مديريت با وصف اسلامي آن سه گونه مي توان انديشيد:
1-كشف و اعمال آراي مديريت از منابع اسلامي.
2-جهتگيري و گزينش نظريهاي مديريت معاصر براساس بيشترين ميزان تطبيق ويا كمترين تعارض با جهان بيني اسلامي.
3-بررسي نحوه مديريت در جوامع اسلامي و نزد مديران مسلمان
.

يكشب از قرارگاه كربلاچند نفر براي انجام عمليات انفجار بخشي از جاده (خندق)بمنظور ايجاد مانع براي پيشروي عراقيها به محل پدافند ما امدند.
شب خاطره انگيزي بود.من وباقيمانده گروهان براي ايجاد پوشش امنييتي به درون كانالها روانه شديم.پس از انفجاري كه حداقل10 دقيقه بطول انجاميد و فضاي يكسره سياه اسمان و ابهاي حور را سپيد و زرد كرد؛عراقييها به گمان حمله مجدد ما اتشباري را بر ما ارزاني كردند كه حجم و عمق همه روزهاي گذشته پيش ان هيچ بود.
بالاخره روز بازگشت و پايان ماموريت گردان ما فرارسيد وجاده خندق را به گردان امام موسي بن جعفر سپرديم. هنگامه بازگشت يك هواپيماي بزرگ روسي( شايد توپولف) از فراز ما گذشت و چند بسته در ابعاد ميز تحرير از خود رها كرد كسي نمي دانست انها چيست اما ديري نپاييد كه مشخص شد انها بمب ناپالم(فسفر) بود چند بسته از انهادر ابهاي حور سقوط كرداما يكي از انها برروي سايت پدافند هوايي (دولول 23) كه در يكصد متري ما بود فرود امد.
وه كه چه لحظه دردناك و غم انگيزي بود؛دونفر متصدي پدافند غرق در اتش بودند يكي از انها در دم جزغاله شد ديگري مي دويد وكسي جرات نزديك شدن به او را نداشت او هم عليرغم كمك و پتو پيچ شدنش جان سپرد و پايان غم انگيزي از بازگشت ما از جاده لعنتي خندق در خاطرمان رقم زد.

جمعه، خرداد ۱۶، ۱۳۸۲

يكي از مديران پيشينم معتقد است رهبران كشور داراي كمترين آي كيو هوشي هستند .او مي گويد هركس ديگري بجاي اينان بود پس از گذشت 24 سال آزمون وخطا؛ بررسي و مطالعه اينك اگر نه استاد حداقل كارشناس سياست و اقتصاد شده بود.

مصاحبه كردن جرم نيست اما تا چه كسي مصاحبه كند؟
عجبا از ريس شوراي امنيت ملي ومصوباتش؟

تن فروش يا فاحشه.

بنظر مي رسد؛ بيش از انچه كه بر اساس اعتقاداتمان عمل مي كنيم براساس اعمالمان اعتقاداتمان را مي سازيم.

از زماني كه دبليو بوش پايان جنگ در عراق را اعلام كرد تا كنون39 تفنگدار امريكايي توسط ناشناسان به قتل رسيده اند.

شادروان دكتر اكبردر كلاس درسش ( 14 سال پيش) جنگهاي اينده را برسر آب مي دانست.

با ديگران گفتگو با دوستان مخاصمه.

پنجشنبه، خرداد ۱۵، ۱۳۸۲

دره هاي رشته كوهاي كركس ميزبان دوشب از تعطيلات ما بود.
آري قمصر غنوده بر كركس با عطر گلهاي محمدي وديگر گياهان معطر پذيراي مهمانان عمدتا تهراني و اصفهاني خويش بود.
پياده روي ؛تفرج و خريد عرقيات و گلاب با هواي بسيار مطبوع وآكنده از اكسيژن مرهمي بر زخمهاي اقامت در شهر به ظاهر توسعه يافته بود.
يك شب نيز مهمان عزيزي از همكاران پيشين در خطه كويري آرآن با شبهاي ستارهاي درخشان بوديم و تا پاسي از شب به مرور خاطرات و تفسير اوضاع نه چندان روشن سرزمينمان سپري شد.

سه‌شنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۸۲

بنظر مي رسد دوران سياه وسپيد ديدن سپري شده است.
هر پديده و هر كسي در اين حيات سهمي وحظي از معرفت و وجود دارد.
ياد ايت الله خميني و حماسه قدر شناسي مردم از او در تشيع هفت مليوني پيكرش گرامي باد.

دوشنبه، خرداد ۱۲، ۱۳۸۲

يكي از مباحث اصلي گروه هشت پيگيري و حمايت مادي(5/1ميليارددلار) و در اختيار نهادن دانش لازم براي مهار ايدز در كشورهاي افريقاييست.

مرحوم حاج اقاي شفيعي از جمله افرادباسواد و روحاني به معناي واقعي بود كه هيچگاه لباس روحانيت نپوشيد.
وي جمله كوتاهي دارد كه بسياردلچسب و شنيدنيست:سيره عملي علما در نفي قيامت است.

شايد سي سال پيش تصور نمي كرديم كه گدايي نوشابه بخورد.
ان موقع ها نوشابه يك كالاي فانتزي بود كه براي تشويق به مصرف پشت تشتك ان نشان دريافت جايزه بود.
امروز در مدخل ورودي يكي از ميدانهاي اصلي شهر گدايي با نان بربري و يك بطر(پت) نوشابه شادنوش چاشت مي كرد.

یکشنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۸۲

يكي برايمان كورش مي سازد.
ازاينكه بخش قابل توجه ميراث بشري موجود در ايران توسط غربيان حراست و حفاظت شده است نه تنها نگران نبوده ام بلكه در پاره اي از اوقات شكرگزار اين اقدام هم بوده ام چراكه نه دانش كافي براي پاسداريش را داريم ونه امكانات لازمش را ومهمتر ازهمه قدرش را نمي شناسيم .

لبخند رسمي .

زيل كوپل جامعه شناس غربي كه تحقيقات قابل توجهي در بنياد گرايي اسلامي به انجام رسانده (البته نه مثل ما كتابخانه اي بلكه ميداني )
معتقد است نسبت مستقيمي ميان رشد گرايشهاي اسلامي بنياد گرايانه راديكال و فقر برقراراست. وتوصيه مي كند كشورهاي اسلامي براي در امان بودن از اين پديده خشن به گسترش عدالت اجتماعي بپردازند.
اماايا مهندسان وخلبانان مسلمان عرب تبار مسول حادثه يازده سپتامبر هم اينگونه بوده اند؟ اناني كه توانايي داشته اند كه در غرب از اخرين تسهيلات ممكن بهره ببرندودر غرب زندگي متمدنانه داشته باشند.

براي ديدن لاله هاي واژ گون؛ سال 1377 به گلستانكوه خوانسار رفته بوديم.پس از حظ بردن از طبيعت و مختصري كوه نوردي ؛هنگام بازگشت
به يك تابلو برخوردكرديم كه روي ان نوشته بود:با كاشت درخت به جنگ كوير بشتابيم.
روبه همراهم كه ان موقع مدير من نيز بود ودر حال گذراندن واحدهاي كارشناسي ارشد ادبيات ؛گفتم: اگر دانشجويي به بررسي نقش انقلاب و گسترش ادبيات خشونت بپردازد چه نتايج جالبي بدست مي ايد.
مي توان ماركس گونه همه چيز را در تقابل و تضاد ديد وانگاه نقش ادمي انقلابيگري وستيزه جويي خواهد شد.
راستي چه ميزان بنيادگرايي اسلامي مديون اراي ماركس است؟