بینش معاصر

شنبه، آذر ۰۲، ۱۳۸۷

شکاف طبقاتی و فقر عریان

- پسرم می گفت:پدر جان چرا این شغلو انتخاب کردین؟ آیا می تونی شغلت رو عوض کنی؟ و مثلا مثل بابای دوستم بنگاه دار بشین؟پرسیدم چرا باید اینکار رو بکنم؟گفت:آخه اینجوری هرروز می تونیم یه ماشین آخرین مدل سوار بشیم و تابستوناسفر خارجی بریم!

- مدتیه بخاطرکمر دردم ناچارم صندلی پرایدم و بیش از حد معمول جلو بکشم تا هنگام دنده عوض کردن و یا ترمز گرفتن کمرم آسیب نبینه و به همین دلیل بستن کمر بند ایمنی پراید برایم ممکن نیست و منهم تاکنون بدون توجه به حضور پر تعداد ماموران پلیس، رانندگی می کنم.اما دو هفته اخیر متوجه شدم که پلیس ها هم ماشین های آخرین مدل هم چون" آزرا و کمری" را بیشتر دوست دارند و به تخلفات مشابه آنها بیشتر رسیدگی می کنند.

- استاد آغداشلو می گفت که ثمره گرونی،فقر در ایران و به ویژه تهران عریان تر شده و حاشیه نشینان تهران در فقر مفرط بسر می برند. او ادامه می داد که د رمجلسی که چند وقت پیش حضور داشته و شاهد اعتراض یک سرمایه دارتجاری بوده، پرخاشگرایانه به او پاسخ داده که همین نظام بیش از آنی که به مردم خدمت کند به شما سرمایه داران و پولداران خدمت می کند در غیر این صورت مردمان جنوب تهران و اسلامشهر و واوان شما را می دریدند!

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی