بینش معاصر

جمعه، آبان ۰۹، ۱۳۸۲

منازعات هو لناکي که در اين مقاله به آنان اشاره شد، مردم جهان را زير پرچم اتحاد هاي کاذبي چون " آمريکا"، "غرب"، و يا "اسلام" گرد مي آورند، و هويتي جمعي براي افرادي که در واقع بسيار با يکديگر متفاوتند، مي سازند. ديگر دوره ي اين قبيل مرزبندي ها بسر آمده است و بايد با آنان مقابله نمود. ..
نابودي تدريجي سنت اسلامي " اجتهاد"( ٧ ) يا تفسير فردي، يکي از فجايع فرهنگي عمده دوران ما بوده است، که مو جبات نا بودي هر نوع تفکر انتقادي و هر گونه رويارويي فردي با مسائل مطرح در جهان معاصر را فراهم آورده است...
در طول ٣٥ سال گذشته، من بخش اعظم زندگي خود را در دفاع از حقوق خلق فلسطين گذرانده ام، اما در عين حال هميشه سعي کردهام تا خلق يهود و رنج هاي او، از شکنجه ها تا قتل عام را نيز کاملآ مد نظر داشته باشم. آنچه براي من بيش از هر چيز ارزشمند است آنست که مبارزه در راه برابري حقوق ميان اسرائيل و فلسطين بايد تنها يک هدف انساني داشته باشد و آن همانا همزيستي است ونه تعقيب وتحريم.. ,واصل مقاله را بخوانیم که بسیار خواندنیست.

اغلب فیلمسازان و اصحاب ادبیات سینما از بحران سینمای ایران سخن می رانند.وهر کدام نیز از ظن خویش علت اصلی این بحران را چیزی(قهر مخاطب ناشی از سرگرمی دیگر رسانه ها-سالنهای سینمای به تاریخ پیوسته- فقدان تکنیک در تولید-سانسور وممیزی دولت )می دانند وبرای رفع ان نیز نسخها تجویز می شود.
انچه مشهود است تولید سالیانه شصت فیلم سینمایی درحوزه تلویزیون و سینما اعم از بخش خصوصی ویا دولتی ویا با استفاده از وامهای دولتی است.سینمای پس از انقلاب در میان کشورهای دارای صنعت سینما رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده ودر جشنواره های مختلف جهانی به نسبت تولیداتش خوش درخشیده است(بیش از 20% تولیدات ان در سال در بخشهای اصلی وحدود 10% از ان صاحب جوایز جشنواره ها می شود). با نگاهی به فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمای ایرانی (بچه های اسمان-بادکنک سفید-باشو غریبه کوچک-بای سیکل ران-باران-رنگ خدا-سفر به قندهار-خانه دوست کجاست- سارا –کلوزاپ ودایره)بخوبی می توان دریافت که سینمای ایران الفبای جهانی را اموخته وخواسته یا ناخواسته با پرهیز از خشونت واستفاده ابزاری از سکس با نگاهی انسانی توانسته است در بین دیگر تولیدات سینمایی جهان بازار و مخاطبانی برای خویش دست وپا کند. براین اساس می طلبد که اصحاب سینما چه اهالی سینما وچه ارباب دیگر رسانه های مرتبط با سینما ونیز دولتمردانی که نه برای تامین خواسته ها وانجام فرامین واپسگرایانه حاکمان بلکه به سبب مسئولیت شغلی خویش دراین عرصه فعال می باشند فارغ از نگرشهای تند سیاسی با واگذاری هر چه بیشتر امور به انجمنهای صنفی ونیز تهیه لایحه قانونی سینما بمنظور شفاف کردن نسبت های دخیل در این عرصه(سینماگران بایکدیگر ونیز دولت) بکوشند تا با پرهیز از سلایق واپسگرایانه ودم دمی مزاجانه حاکمان چشم اندازی روشن برای این تنها هنر و صنعت(رهاوردغرب) بومی شده در ایران فراهم اید.


دیوان عالی قضایی افغانستان بسبب انچه جریحه دار شدن احساسات مردم مسلمان افغانستان را در پی داشته است نامزد زیبایی افغانی را در مسابقه ملکه زیبایی جهان محکوم کرد

امروز برای کشورمالزی روز تاریخی بوده است . ماهاتیر محمد پس از بیست ودوسال دولت را به جانشینش عبدالله بدوی سپرد.مالزی در دوران ماهاتیر محمد دوران بازسازی و نوسازی اقتصادی و کمی هم سیاسی مطلوبی را طی کرد.وی در چهار سال اخیر دولتهای غربی به ویژه ایالات متحده امریکارا متهم به اجرای سیاستهای دوگانه در برابر حقوق بشر و ازادیهای مدنی می کرد.تاکنون هیچ اظهار نظر رسمی از سوی دولتهای غربی برای این جابجایی در قدرت در مالزی نشده است.

پنجشنبه، آبان ۰۸، ۱۳۸۲

دخترم(پنج سال پیش )در کلاس اول که بود عادت داشت مقنعه اش را برمیداشت روزی معلمشان که او هم زن بود از او می پرسد چرا اینکاررا می کند و او پاسخ می دهد اینجا که جز شما و همکلاسیهایم کسی نیست.الان این کودک عقب مانده (جمهوری اسلامی)به تازگی استدلال کودک شش ساله مرا درک کرده است.

چهارشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۸۲

شاید روزگاری باید سپری می شد تا ما ایرانیان که اینگونه دلبسته مذهب هستیم بخوبی در می یافتیم که همه چیز را نباید و نشاید که از مذهب خواست. سرانجام نهضت مشروطیت جنبش ملی شدن نفت و بالاخره انقلاب اسلامی همه و همه ناشی از تلقی ما از مذهب بمعنای کلید تمامی قفلهای ناگشوده است. تکرار هزینه های مشروطیت وپس از ان در ماجرای نفت و معاصرش انقلاب 57 توان ونیروی این ملت را ستانیده وانچه به دست امده در برابر انچه هزینه شده است در خور نیست .ایرانیان از پیشگامان درک واژه های آزادی حقوق بشر و مدنیت بودند این مدعا را در نشریات 99 سال پیش(عصر مشروطیت) بخوبی می توان دریافت.
اقتدار ایرانی از ابشخور پدر شاه وروحانی سیراب می شده است وهر سه این چشمه ها در رقم زدن تاریخ اینچنین ما نقشی موثر ایفا کرده اند.پدر ویا به تعبیر بهتر فرهنگ خانواده وپس از ان شاه یا فرهنگ جمعی تدبیر در ایران وانچه که به نام دین(روحانیت) بر هنجار ها حاکم است مولفه های فهم سیر تاریخی تحولات ما ست.
شاید بتوان امیدوار بود که با نقد کنونی این سه منبع یاد شده توسط نسل معاصر جامعه ایرانی می رود تا با چشمانی کاملا باز راه و روشی نوین را برای حیات خویش برگزیند.مسیری که با درک درست متغیر های نوین جامعه ونیز تعریف جدید وتعیین نسبت های درست مولفه های پیشین از تکرار تجارب پرهزینه وکم منفعت قبلی اجتناب ورزد.

دوشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۸۲

رهبران چين با كت وشلوارهاي اغلب به رنگ سرمه اي و پيراهن هاي يقه دار سفيد و كراوات هاي زرشكي در هفته اي كه گذشت براي بررسي انچه تاكنون تابو شمرده مي شد گردهم امدند و ظاهرا با پذيرش مالكيت خصوصي به نفي تابوي 52 ساله ايدئولوژي ماركسيسم راي دادند. همانگونه كه در سال 1980 با تاييد طرح گشايش اقتصادي نظام بازار را به رسميت شناختند.
در حقيقت نمي توان گفت كه چين برايند صرف ايدئولوزي ماركسيسم است بلكه بهتر است چين را معجوني از ماركسيسم مائويي واراي كنفوسيوس با كمي سس معاصر بدانيم .
راستي شيفتگان اصلاحات چيني براي خريد كروات بشتابند كه زمان چنداني نمانده است.

یکشنبه، آبان ۰۴، ۱۳۸۲

ملک عبدلله پادشاه اردن سه وزیر زن را به کابینه برد.سمتهای این وزرا عبارتست از سخنگوی دولت _وزارت محیط زیست وگردشگری -وزارت داخلی.ظاهرا دوستان عربمان در حال پیشی گرفتن از ما هستند.

امروز اولين روز ماه مبارك رمضان را بدون سحري شروع كردم .حقيقتش از سال 68 تاكنون با اعلام جوامع عربي روزه مي گيرم .صبح به عادت مالوف يك نوار از نوال الزغبي خواننده پاپ عربي گوش كردم و به محل كارم رفتم.سنت خوبي كه اهل تسنن دارند اينست كه اين ماه را ماه شادي و مهماني راستين خداوند مي دانند وبا جشن وچراغاني به استقبالش مي روند در طول ماه هم با ديد وبازديد وصله ارحام وافطاري دادن كلي از اين ماه حظ مي برند . ما (ايرانيان شيعي) هم همش با مصيبت خواني و عزاداري اين بركت اسماني (نزول وحي)را به اينه دق و نكبت و كاهلي تبديل كرده ايم.
من توي خانوادم سعي كردم چهار عيد را بسيار پررنگ وبا اهميت كنم اوليش ميلاد مسيح دوم قربان ابراهيمي سوم فطر محمدي وچهارمينش نوروز جمشيدي.از الان عيد فطر محمدي رو شادباش مي گم.

شنبه، آبان ۰۳، ۱۳۸۲

کمی تا قسمتی از ریشم (البته ستاریست)بدم امده است.یکی از مهمترین عوامل ان اتفاقی بود که در انجام اولین پروژه کاریم رخ داد.همه چیز از اینجا شروع شد که یکی از کارگزاران بخش خصوصی با قدری شیطنت که ویژگی ان شغل است مدیر ما را براشفته کرد.او نیز مرا مکلف به بررسی و به زعم ایشان برخورد با عامل ان کارگزار در ان پروژه نمود.من ان کارگزار را که از قضا خانم جوانی بود به کافی شاپ محل اقامت دعوت کردم و از او بابت اقدام نه چندان نادرست مجموعه ایشان توضیح خواستم ضمنا متذکر هم شدم که شخصا بر این باورم که بخشی از این کار انجام شده مقتضای شغلشان است.اما به محض اینکه کلامم تمام شد او بشدت لرزید و حالا گریه نکن کی گریه کن.به اندازه ای ناراحت شدم که دوست داشتم دوتا ناسزا نصیب تفکر و باورهای مدیرم کنم چراکه یک اتفاق ساده و طبیعی را برنتابیده و خواهان برخورد شده بود.اما از سویی هم سعی داشتم وظیفه ام را بگونه ای انجام دهم که با وظایف شغلیم در تعارض نیفتد.بالاخره گذشت و دوروز بعد ان خانم زنگ زد و از اینکه پشت سر من بعد از ان جریان سخنها گفته بود عذرخواهی کرد وشرح داد که خاطره خوشی از ریشوها ندارد ومرانیز چون انان داوری کرده است.

جمعه، آبان ۰۲، ۱۳۸۲

چهار ساله بودم که به اتفاق فامیل مادرم به تخت جمشیدو پاسارگاد رفتیم.من به اندازه ای کوچک بودم که از پله ها حتی با دست هم نمی توانستم بالا بروم.دایی هایم برادرم رابا خود بردند و مرا در پایین پله ها با مادرم باقی گذاردند.هنوز ان خاطر ناراحت کننده که مرا با خود به مقبره کورش نبردند در ذهنم باقیست.در این ماموریت پس از سی و دو سال دوباره به تخت جمشید رفتم .اثاری از تمدنی باستانی که به کین ادمیان و دست طبیعت ویرانه ای از ان باقی نمانده است. فرمانهای کوروش(رواداری در مذهب-راستگویی-صلح )امروز هم نیازما ادمیان است.چنانچه خود اینگونه بوده است روانش شاد وروحش پرفتوح باد.

پاسگاه چهار آبراه رجب(هورالعظيم)۱۳۶۳

جمعه، مهر ۲۵، ۱۳۸۲

هفت روزی برای انجام پروژه دوم به ماموریت می روم.

رای دادن وشرکت کردن در انتخابات همانقدر مشارکت در تعیین سیاستهای اجتماعی تلقی می شود که شرکت نکردن در انتخابات.این هردو نزد اندیشمندان علوم سیاسی گرچه از حیث معنا متفاوت و متمایز است اما به یکسان فعل سیاسی شمرده می شود.
پس از دوم خرداد هفتادو شش که رای مردم با امید به تغییرات در ساختار و شیوه های اعمال سیاست در تمامی زمینه ها به ویژه در زمینه های اجتماعی و فرهنگی دولتی دیگر(مقید به پاسخگویی) را رقم زد انتظار می رفت ساختار سیاسی حاکمان با درک و فهم تغییرات به شدت عمیق لایه های مختلف اجتماع به ویژه جوانان و زنان را درک کرده باشند و با پذیرش این واقعیت تن به اصلاحاتی آرام در تدبیر جامعه و شیوه اعمال ان بدهند.
موج اصلاحات و فتح دور از انتظار عنصر اصلی دولت (قوه مجریه) توسط رای مردم " مردم و نیز پیشگامان سیاسی اصلا حات را چنان ذوق زده کرد که گمان می رفت تمامی گره های کور جامعه و نیز مطالبات وصول نشده پیشین و نوین مردم برخاسته از تغییر شرایط اجتماعی واقتصادی و فرهنگی دنیا به سر پنجه تدبیر این دولت برامده از مردم از برای مردم حل خواهد شد.واکنش اولیه سنت گرایان که بیش از یک دهه تمامی کلید های سیاست و اقتصاد و فرهنگ را در دست داشتند چیزی جز سرگیجه و استیصال ناشی از این شتاب قهقرایی در از دست دادن انچه سالها ملک خود می پنداشتند و مردم به طیب خاطر به کف انان سپرده وانان نیز مشغول اجرای اوامر ونواهی خداوند نزد بندگانش می بودند نبود.پس از چندی بخش سنتی تر انان با بی اعتبار خواندن رای مردم برخلاف انچه رهبر انقلاب(ایت الله خمینی) مشروعیت نظام برپا شده خویشرا در پی سقوط محمد رضا پهلوی از ان می دانست تلاش کردند تا باب جایگزینی حکومت اسلامی را در برابر جمهوری اسلامی که قابلیت انرا دارد که به توسط مردم فریب خورده طالب دنیا از مسیر الهی خویش منحرف شود را باز کنند. اما دیری نپایید که بهار پیدا شده از ازادیهای فرهنگی نتیجه مطالبات پراکنده مردم که در دوم خرداد شکل منسجم و وزینی بخود گرفته بود با تدبیر ستیزه جویان سنتی پس از گذر از دوران سرگیجه اولیه به خزان تبدیل شد و انان با درک جدید از ابزار قدرتمندی که در قوای مجریه و نیز قضاییه در دست داشتند نخست قدری رک و زننده اما بعدها با ابزار قانونی (ولو بسیار متزلزل) به مقابله با خواست مردم پرداختند و ارام ارام عرصه هایی که از کف داده بودند را با شیوه ای قانونی بدست اوردند و نهایتا دولت و نیز نمایندگان ملتی بی اختیار و منفعل را به جامعه عرضه کردند. حتی انتخاب مجدد خاتمی نیز برای دور دوم علیرغم انکه با آرایی به مراتب بیش تر از همتایان پیشینش بود مانع از ان نشد که مالکان دین ودنیای مردم به اعمال سیاستهای تهدید و تحدید اصلاحات همت نگمارند تا انجاییکه کمتر از نه ماه پس از رای نه مردم به محافظه کاران تئوریسین های اصلاحات خود مرگ اصلاحات را در شیپور اعلان کردند.
اینک ما مانده ایم و این چند پرسش:ایا امکان اینکه ترکیب مجلس آتی به اندازه ترکیب این مجلس از نمایندگان راستین مردم در ان حضور داشته باشند وجود دارد؟چنانچه ارایش نوین نیروهای موسوم به انقلاب(دفاتر نظارتی شورای نگهبان در استانها) را در تایید و رد نامزدهای انتخابات اخیر نادیده بگیریم ان مجلس چه قابلیت و یا ایزاری از این مجلس بیشتر دارد که می تواند ساختار های حقوقی مطالبات مردمی را تنظیم کند و توسط چه ابزار نظارتی مانع از حریم شکنی مردم توسط قوای دیگر شود؟ چه عرصه هایی از اعمال سیاستهای تنگ نظرانه و غیر مردمی محافظه کاران در امان مانده است که با رای دادن در انتخابات می توانیم از به چنگ افتادنش به دست انها پیشگیری کنیم؟ اما در عوض سنت گرایان با به دست گرفتن ظاهر قوه مقننه (چراکه معتقدم اینک نیز در اختیار انان است) تلاش انها برای سامان بخشیدن به حوزه اقتصاد و معیشت مردم به دلیل انچه اینک مانع از تصویب واجرای قوانین مناسب در این حوزه برای نمایاندن عجز رقیب از تدبیر جامعه می شوند باعث خواهد شد که در میان مدت برای کسب مقبولیت مردمی به اصلاح معیشت مردم پرداخته و در دراز مدت بخشی دیگر ازمطالبات مردم (نتیجه فشارهای سازمانهای بین المللی) را به قاعده اکل میته(پذیرش راه ناصواب برای بقا) تن در دهند.

پنجشنبه، مهر ۲۴، ۱۳۸۲

امروز ماهاتیر محمد نخست وزیر موفق مالزی در تالار سران کنفرانس اسلامی از انفعال و ضعف مسلمانان در برابر 12 ملیون یهودی سخن گفته است .وی ازاینکه اروپاییان با کشتار جند ملیون یهودی اینک از زیاده خواهی انان دفاع می کنند ابراز تعجب کرده است واز مسلمانان خواسته که از خشونت فاصله بگیرند وبا ابزار مدنی در عرصه های اقتصادی وسیاسی برای پیشبرد اهداف خود بهره جویند.

محمد قوچاني: گفته اند بزرگترين هنر شريعتي جز آن نبود كه اسلام را از سيماي «فرهنگ» به صورت «ايدئولوژي» دگرگون ساخت. آئين زندگي را به روش مبارزه تبديل كرد و ايدئولوگ ها را بر جاي فيلسوفان نشاند. از تمدن اسلامي عبور كرد و به انقلاب اسلامي رسيد و چون همواره بر انقلاب بدون آگاهي مي تاخت خود پرچم انقلابي شد كه سوداي آگاهي داشت. بر اين آگاهي اما نام ايدئولوژي نهادند

این مقاله خواندنش خالی از لطف نیست.کمی تا قسمتی با نظرش موافقم.

چهارشنبه، مهر ۲۳، ۱۳۸۲

بروز دوباره غرور ایرانی(فکر روشن)
اینها هم دیدنیست.

مرا با صدور فرمان از کانون قدرت متهم به کفر و ارتداد و زندقه کردند ، با استفاده از سازمانهاى خاص و وابستگان جسمانى و روحانى خود و با به کار انداختن رسانه هاى نوشتارى ، تصويرى و شفاهى کوشيدند تا به نام دين به بسيج اجتماعى عليه من بپردازند که با وجود آگاهى فزاينده مزدم ايران در سالهاى اخير در اين طرح ناکام ماندند و جز همان سازمان ها و عوامل وابسته در تظاهرات اندک فرمايشى و سازمان يافته از بالا هيچ کس شرکت نکرد. برغم آن که حقوق اساسى من از جمله حق آزادى عقيده و انديشه و بيان ، مانند همه شهروندان ، هم در قانون اساسى فعلى جمهورى اسلامى تضمين شده و هم در اعلاميه جهانى حقوق بشر و ميثاق هاى بين المللى حقوق مدنى و سياسى که ايران نيز آنها را امضا کرده و به رسميت شناخته و طبق آنها نه تنها بازداشت من براى يک روز هم قانون شکنى و جرم بوده است بلکه دادگاه حق توجه اتهام و احضار اينجانب را نيز نداشته و نمى توانست و نخواهد تواند که با بهانه هاى واهى من و ساير زندانيان سياسى و عقيدتى ،روشنفکران ، روزنامه نگاران ، منتقدان و ناراضيان جمهورى اسلامى را در چنان دادگاههايى محاکمه و محکوم کنند ،

سه‌شنبه، مهر ۲۲، ۱۳۸۲

صفه اخبار سی ان ان هرروز از اخبار نا امنی و ترور در بغداد خبر می دهد بنظر می رسد ایالات متحده امریکا اینک تاوان یکه تازی خویش را در جنگ با عراق بدون توجه به افکار عمومی جهان و همکاری دیگر دولتها می پردازد اما تاسف بار تر وضعیت ملت عراق است .شایسته است سازمان ملل متحد نقش فعالتری را برعهده بگیرد و با تسریع در روند تاسیس دولت عراق با قانون اساسی تازه وضعیت مدنی را به این کشور عربی بازگرداند

امروز به دلیل همان بیماری دیروز نتوانستم در دفتر کارم حاضر شوم درعوض خانه به محل کار تبدیل شد.حداقل سی تلفن را جواب دادم وبیش از چهل تلفن کاری را دنبال کردم .خوشبختانه به یمن ارتباطات حذف حضور فیزیکی چندان به انجام کار لطمه نمی زند.اما نکته جالب اظهار نظر عیالات متحده بود که معتقد بود کارم اصلا خسته کننده نیست ومن شبها که از سر کار می ایم نباید احساس خستگی کنم.

دوشنبه، مهر ۲۱، ۱۳۸۲

کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی امروز در مالزی اشغال عراق و تهدیدات اسراییل را بر علیه جوامع اسلامی محکوم کردند.پیشتر ماهاتیر محمد ایالات متحده را بعنوان قدرتمند سفاک توصیف کرده بود.

اینهم یک کار زیبا از پناهی برای پاسداشت افتخار ایران(شیرین عبادی)

اغازپروژه دوم کاری بلافاصله پس از پایان کار اول بد جوری انرژی و توانم را ستانده است.تازه امروز هم موظف بودم نمون برگ ارزشیابی پروژه اول را تهیه و ارسال کنم که به دلیلی که نمی توانستم بنشینم مجبور بودم از صبح تا الان سرپا باشم که این خود بر خستگیم افزود.

یکشنبه، مهر ۲۰، ۱۳۸۲

نشریه اشپیگل از نقشه اسراییل برای حمله به شش مرکز هسته ای ایران پرده برداشته است

نامه یک خانم نسل جدید به امید گذشته وایندگان خواندنیست.

گاف روزنامه جمهوری اسلامی را سایت زنان ایران برملا کرده است.

شنبه، مهر ۱۹، ۱۳۸۲

اینک در جهان فرامدرن حرف از ازادی مطبوعات نیست.انجا بحث جدید درباره الوده شدن این رکن چهارم(رسانه های ازاد) جامعه است که بیم تفوق سرمایه داری ادمیان ازاده را بر ان داشته تا پیشنهاد تاسیس نهاد دیده بان جهانی رسانه هارا مطرح کنند.انها کجایند و ما کجاییم .ایکاش در نهضت مشروطه این تجربه تلخ(ادغام دین ودولت) به تمامی طی می شد که ما اینک دوباره انرا تکرار نکنیم و اینهمه هزینه ندهیم.امید سرمایه ایست که نزد ملت ما نایاب شده است.

امریکا برای چندمین بار پس از اشغال عراق سوریه را متهم به بی ثبات کردن عراق کرد.به گزارش سی ان ان در نزدیکی مرز عراق اردوگاهی برای کمک به مخالفان اشغال عراق توسط سوریها تاسیس شده است. بنظر می رسد امریکا تلاش خواهد کرد تا با استفاده از بدبینی اسراییل چراغ سبز دیگری برای حملات اتی اسراییل به سوریه بدهد.

جمعه، مهر ۱۸، ۱۳۸۲

یک موفقیت برای همه کوشندگان راه ازادی با ابزار مدنی.شادباش برای همه ازاداندیشان جهان و ایرانیان ازاده.

پنجشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۸۲

تفسیر فانوس از انتخاب ارنولد به سمت فرمانداری ایالت کالیفرنیا خواندنیست.

با اين بچه هاي دوران جديد عمرا اگه بتوانند اقايان بيش از دو سه سال اينجوري ملت را اداره کنند.امروزدخترم از عصبيت و بي توجهي معلمشان به دانش اموزان ممتاز گلايه داشت وهرچه من و مادرش کوشيديم با ذکر دلايلي که بعضا خودمون هم قبول نداشتيم او را از معلمش راضي نگهداريم با پاسخهاي دقيقش به دلايل واهيمان روبرو مي شديم.زمان ما معلم فارغ از ارزيابي بود مثل پدرو مادرها و شاه.اما اينک هرکس و هر چيز از تيغ تيز نقد مصون نيست واين يعني اميد به اينده .البته تا نهادينه شدن اين بينش فاصله داريم.اينطور نيست؟

اری برگشته ام با کوله باری از تجربیات جدید کاری. انهم با مدیرانی که ساعتی اراده ثبات در تصمیم گیری را ندارند و هر ان بیم تغییر ارایشان مرا مردد بین انجام کار برای بهبود اوضاع ویا کنار نشستن و نظاره گر بودن قرار می داد .البته هرگونه بود گذشت و من با دو اصطکاک بسیار زیاد با مدیر ارشدم پروژه را به پایان بردیم.اری اینجا ایران است .اینجا نوسوادان قشری بر جامعه حاکم هستند و حتی از بیست و چند سال تجربه چیزی نیاموختند.اینجا ایران است.ایران.

هيچكس شكي ندارد كه برخورد ميان ايالات متحد و ايران احتمالي است كه دير يا زود موعود آن فرا ميرسد، خواه در ماههاي آتي و خواه پس از انتخابات آينده رياست جمهوري، به شرط آنكه مقاصد اعلام شدهي كنوني واشينگتن تغييري نكند. براي سنجش اين احتمال بايد از ابتداي ماجرا آغاز كنيم

گرچه با مجازات اعدام میانه خوبی ندارم اما از انجاییکه نوشته های در رد اتهام افسانه نوروزی خوانده ایم نگاهی دیگر از این جنس نیز خالی از لطف نیست.

سه‌شنبه، مهر ۱۵، ۱۳۸۲

shad bash.