بینش معاصر

یکشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۸۲

خاوير سولانانماینده اتحادیه اروپا در پيام شفاف و دقيق خود به حاكمان ايران از ضرورت امضاي پروتكل الحاقي اژانس بين المللي انرژي اتمي خبر داد.
اينكه اروپا اينك وبطور صريح از ضرورت امضاي فوري پروتكل الحاقي سخن به ميان مي اورد شايد بيانگر برنامه تنظيم شده اي باشد كه جهان امروز براي مقابله با انچه كه تهديدات بالقوه خوانده مي شود؛تدارك ديده است.گسترش شبكه شركتهاي چند مليتي؛ فرو پاشي اتحاد جماهير شوروي؛گسترش ابزار و ارتباطات جهاني؛ رفتارهاي پيشين حاكميت ايران در جامعه جهاني ؛ظهور وبروز القاعده؛انفجار يازده سپتامبر وجنگ صدام حسين همه و همه از جمله مولفه هاي موثر در طراحي فضاي اتي جامعه جهاني و تعريف نسبت انها با ايران موثر بوده است.بي شك حفظ عنصر منفعت ملي در گرو درك درست از مناسبات جهاني ونيزبهره برداري مناسب از ابزارهاي موثر در تحكيم روابط جهاني است.

شنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۸۲

بااین نظر افکار خصوصی در باره منافع ایران موافقم.

روزنامه شرق امروز مصاحبه ای با مهاجرانی وزیر پیشین فرهنگ انجام داده است که خواندنیست.بنظر من مهاجرانی دارای دونبش شخصیت است.یکی دارای مولفه های یک فرد فرهنگی باسواد و باهوش و همچنین معاصر ونبش دیگرش یک رجل سیاسی که با تکیه به قدرتمندان در پی کسب قدرت برای اعمال انست و نه با دستیابی قدرت از لایه های زیرین جامعه.

به نظر مي رسد نظام حقوقي ايران با برجسته كردن بيش از اندازه يكي از ادله اثبات جرم يعني؛ اعتراف و اقرار؛ باعث پيش امدن زمينه بروز اعتراف گيري و در نتيجه اعمال فشار و شكنجه براي اثبات اتهام را فراهم كرده ؛انچه كه در نظامهاي حقوقي پيشرفته به دليل زمينه سازي براي اعمال فشار و شكنجه در مرتبه پايين تري نسبت به ديگر ادله اثبات جرم(علم قاضي؛شهادت؛قسامه) قرارگرفته است و در صورت كشف اينگونه رفتارها( اعمال فشار يا شكنجه) به شديد ترين وجهي با امران وعاملان ان برخورد مي گردد تا مانع گسترش و پيدايش تجربه تلخ زير پا نهادن حقوق انسانها شوند.

جمعه، شهریور ۰۷، ۱۳۸۲

در جشن ام تی وی از کوششهای دو دهه مدونا خواننده شهیر موسیقی پاپ تجلیل شد.

ایت الله محمد باقر حکیم روحانی ناراضی عراقی که بیست و یکسال در ایران بسر می برد پس از اقامه نماز جمعه در مسجد امام علی در اثر انفجار بمب کشته شد در این انفجار بیش از 75 نفر کشته شده اند وتعداد 145 نفر نیز مجروح هستند.شورای حکومتی عراق به مدت سه روز عزای ملی اعلام کرده است وپل برمر حاکم امریکایی عراق نیز این انفجار را محکوم کرده است.

سرزدن به اینجا خالی از لطف نیست.نقاط ضعف نظام حقوقی ایران را بسیار زیرکانه به رخ می کشد.

پریشب خانه دوست خوب و با وفایم جواد بودیم.بیش از هفده سال است که او را می شناسم و قریب 14 سال است که با او رابطه ای صمیمی برقرار کرده ام مدت دوسال و نیم هم علاوه بر رابطه دوستی مدیرم بود.دیدنش(البته تلفنی تماس داشتیم) پس از نوزده ماه برایم بسیار لذت بخش و شادی اور بود.تا پاسی از شب گفتگو کردیم و اوضاع جهان اسلام وحومه را مرور و بررسی می کردیم دست اخر هم مشکلات کل عالم را حل کردیم و به بررسی دیگر کائنات پرداختیم.اما هردو در این موضوع همداستان بودیم که حالا حالا هاایران برای مدنیت باید هزینه بپردازد وهنوز هم در اغاز راهیم.

تازه بازگشته ایم.بچه ها و عیالات متحده در خوابی عمیق ناشی از خستگی را ه می باشند.نکته ای که باعث بیداری من شده است دغدغه نوشتن این موضوع نه چندان خوشایند است: به عادت مالوف برای حظ از منظره کاخ موزه و نیز نوشیدن قلیانی به چهلستون رفتم همین که سفارش قلیان دادم سه زوج جوان وارد شدند ومن که همیشه از دیدن این حس زیبای الفت و عشق به وجد می ایم چون همیشه به وجد امدم و به خیالمان عیشمان دو چندان شده است که با کمال تاسف مشاهده کردم هر کدام جدا جدا نشسته اندو برسر قیمت فروش احساس وعشق و نحوه ان چانه زنی می کنند.وه که چه زشت و مکدر شدم.عشقهای یکبار مصرف خیابانی انهم در این سن وسال جوانی .چه می توان گفت؟ در این اشفته بازار اجتماع و سیاست و اقتصاد حالا نوبت عشق و احساس است ؟؟؟!!

چهارشنبه، شهریور ۰۵، ۱۳۸۲

در راه كه بوديم بچه ها مرتب ترانه هاي گروه ارين را مي خواندند.اين گروه شايد نخستين گروه موسيقي پس از انقلاب است كه در اين سالها دوام اورده و مورد اقبال هم بوده است.چيزي كه در اين سوي جهان يك استثنا ست در انسوي جهان يك اصل و نرم است؟

سه‌شنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۸۲

عیالات متحده و بچه هارا می برم ولایت .شاید چند روزی نتوانم بنویسم. عیالات متحده به شدت به خانواده وبه خصوص مادرش وابسته است .ومن ناچارم به این وابستگی تن بسپارم.تا بعد شاد باشید.

دوشنبه، شهریور ۰۳، ۱۳۸۲

الازهر (مجلس صدور فتوای مصر) هرگونه ارتباط و اطاعت از شورای حکومتی عراق را به دلیل غلبه نیروهای اشغالگر در عراق و تشکیل این شورا زیر نظر انها حرام توصیف کرد.این نخستین واکنش رسمی و علنی مخالف با شورای حکومتی عراق است البته پیش از ان شورای همکاری خلیج فارس بطور تلویحی مخالفتش را با این شورا با به رسمیت نشناختنش ابراز کرده بود.

برخي علماي شيعه مثل آب خوردن فرمان ترور و شكنجه و قتل عام مي دهند اما هنگامي كه به روابط انساني براساس رضايت طرفين مي رسد پاي مجازات اعدام را به ميان مي كشند.

مجیدمحمدی.

دوست بلاگیم(mrad) مطلب جالبی به بهانه شادباش پیوند دو وبلاگ نویس نوشته که خواندنیست.

امروز روزنامه شرق را خواندم .بیشتر شکل و شمایل لایی روزنامه پیشین همشهری را به یاد می اورد وکمتر خبری است.در هر حال هر یک برگ نشریه با تمایلات مدنی برای گسترش دانش و ارتقای جامعه ما غنیمت است.

نکته ای که در گزارش های سی ان ان از تحولات فلسطین جلب نظر می کند اینست که وقتی اسراییل به تعهداتش برای رعایت آتش بس عمل نمی کند وبا انجام ترور رهبران حماس یا حرکت اسلامی موجبات واکنش تندروهای ویا دیگر گروه های اسلامی فلسطین را برمی انگیزد تیتر خبرش را به ابراز واکنش اینان(فلسطینیان)تنظیم می کند اما پس از اینکه خبر را می خوانیم در می یابیم که تروری از سوی اسراییل صورت گرفته واینک این پاسخ ان عمل نقض پیمان است. الان سه روز است که سی ان ان در گزارش تحولات فلسطین از ترفندهای زورنالیستی استفاده می کند.

سینما خود محصول جهانی شدن فرهنگ هاست اما بسیار قابلیت فرهنگی کردن جهان را دارد.

یکشنبه، شهریور ۰۲، ۱۳۸۲

.آرایش اجتماعی زنان ایران در 25سال حکومت دینی ایران از نگاه نیره توحیدی استاد دانشگاه کالیفرنیا

بر اساس یک تحقیق علمی که توسط دکتر براد بوچمن استاد روانشناسی تبلیغ در دانشگاه میشیگان امریکا انجام شده است تبلیغ کالاها در فیلمهای سکسی و خشن به مراتب پایین تر از تبلیغ کالا ها در فیلمهای عادی و خانوادگی موثر هستند.

ایران تعدادی از اعضای القاعده را که به طور غیر قانونی وارد ایران شده بودند تحویل کشور متبوعشان عربستان داد.این مطلب را سی ان ان به نقل از سفیر ایران در عربستان گزارش کرده است.ظاهرا سنت خبری ایرانیان این است که اخبار خودشان را از دیگران و حتی سفیران در خارج کشور بشنوند؟!

آيت‌الله مصباح يزدي:‌
از روزي كه فرهنگسراها تاسيس شده، مساجد از جوان‌ها خلوت شده است

براي دومين روز پياپي روزنامه دولتي ايران ناچار شد جوابيه بي دادگستري را در تيتر اول چاپ كند تا ديگر جرات نكند بر غلط املايي اين نوسوادن خرده بگيرد.
شايد يكي از مهمترين عوامل پيشرفت محافظ كاران در اين چند سال اخير در برابر جناح موسوم به اصلاح طلبان اين باشد كه ذره اي در اعمال مواضعي كه به حق مي شناسندش براي مصلحت انديشي كوتاهي نمي كنند و دقيقا بر عكس؛ جناح مقابل برسر هر موازنه اي به اميد امتياز بخشيدن و امتياز ستاندن؛ عليرغم تجربه هاي تلخ در اين عرصه به واگذاري امتياز به صورت يكطرفه اقدام مي كند و نتيجه اين مي شود كه مي بينيم جامعه اي در بن بست فقر؛استبداد؛ اسيب هاي اجتماعي و منزوي و عقب مانده در جهاني كه در حال يكي شدن و قالبي نو گرفتن است.

ده بيست روزي بود كه حوصله تصحيح اوراق امتحاني پايان ترم دانشجويان را نداشتم .هربار كه خيز مي گرفتم كه اين كار را انجام دهم با تصحيح دو يا حداكثر سه برگه( كه البته هركدام در چند صفحه پاسخ داده بودند) خسته مي شدم و كار را به فردا موكول مي كردم .واقعيت اين است كه دستخط خوب وخوانا ادمي را به ذوق مي اورد و برعكسش؛ كاهنده روح مي شود.خود من البته دستخط خوبي ندارم؛ اما خوانا و با رعايت قواعد نوشتاري سعي بر ترغيب خواننده مي كنم(ظاهرا دو درس هنر و ورزش در اموزش و پرورش كاملا شكلي و بي محتوا ست.)تا اينكه پريروز مسئول اموزش دانشكده زنگ زد و جوياي نمرات دانشجويان شد من هم بسيار شرمنده شدم.بالاخره همت كردم ودرطول سه روز؛ بالغ برنوددصفحه را كه اگر نگويم نوددرصد انان بد خط و نا خوانا بود به خودم جفا كرده ام را؛ تصحيح كردم .خودم در ياد دارم كه سر امتحانات يكي از دوستاني كه اينك در حال نگارش پايان نامه دكتراي خويش است از من براي درك سريعتر درس كمك مي گرفت و جالب اين بود كه او حداقل دو نمره از من بيشتر نمره مي اورد كه دقيقا ناشي از خط زيبا و خوانايش بود. بالاخره ادمي ادمي است و هرچقدر هم باور داشته باشد و بخواهد كه حقوق ديگران را به درستي رعايت كند و خلط مبحث نكند نمي شود كه نمي شود.

شنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۸۲

دیدار با خدا...

ما طالب جهانی هستیم که برای نوشتن بی محابا نیازی به مجوز و کمک نباشدو...

جمعه، مرداد ۳۱، ۱۳۸۲

ایا اگر جهان در دست زنان بود شاهد اینگونه تبهکاریها و جنایات چندش اور بودیم.

این مقاله نوام چامسکی استاد دانشگاه ماساچوست در باره جهانی که ایالات متحده می پسندد بسیار خواندنی و حاوی مطالب و مستنداتی در باره چگونگی تنظیم مناسبات امریکا با دولتهای خاورمیانه و غرب است.

بد نيست اينو بخونيم

قابل بيش بينش بود كه حضور دراز مدت امريكاييان به تلفات و دركيري مي انجامد.

من هم قبلا اين كونه مي بنداشتم.اما اينك با اين رفتارهاي نابخردانه اقايان به زلزله مي انديشم.

به اميد جهاني شدن فرهنك كه به ادمي مدارا وازادي را هديه مي كند.

يكي از كاركردهاي خدا باوري اينست كه وقتي از همه جا رونده شدي وجودش اميد بخشه.

براي روزي كه كذشت.روز خوبيها.

نمي دانم اينرا نوشته ام يا نه؟اما در تيرماه سال قبل يه حسي به من مي كفت:اون زلزله بزرك تهران باعث برون شد ايران از اين تارهايي خواهد شد كه در اين سالها به دور خود تنيده است و زنرال كالين باول باهمتاي ايراني خويش(رحيم صفوي) در يك مصاحبه مطبوعاتي به شرح كمكهاي بشر دوستانه دول غربي براي رهايي ايرانيان از رنج زلزله خواهند برداخت. رويا!!؟

سنت مهريه عربيست وبراي ابراز صداقت مرد به زن ايجادشد بعدهادرايران نقش تعديل كننده براي تامين اقتصادي زنان را ايفاكرد و امروزه كاركردكمتري دارد براين مبنابراي رعايت حقوق زنان توانايي انتخاب ادامه همزيستي (حق طلاق) از سوي جامعه شناسان وحقوقدانان توصيه مي شود خورشيد خانم خجسته باد

ان وقتي كه براي خوش امد اقايان از ابتدايي ترين حقوق مردم كوتاه مي اييم نتيجه اش اين نباشد مايه حيرت است

با ادامه عمليات تروريستي دولتي اسراييل(سوء قصد به جان يكي از رهبران حماس)حماس و كتايب خاتمه اتش بس دو ماهه را اعلام كردندو اين مي تواند اغازكشتارهاي انسانهاي بي كناه باشد

با لاخره ديشب سروش كلي زحمت كشيد و سيستم را درست كرد اما كليد هاي صفحه كليد عربي شده و نوشتن سخت

چهارشنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۸۲

az shikh e maa.

khandanist.

baraye hammeye bandian tafakor azad doaa konim.

chand vaghte kampuoteram mara sare kar ghozashte. dayem kharab mishe?

سه‌شنبه، مرداد ۲۸، ۱۳۸۲

دكتر مطهري: عامل اصلي انقلاب جريحه دار شدن احساسات و عواطف مذهبي مردم بود وان مفدار كه گسترش فساد و فحشاء در بروز انقلاب موثر بود گسترش ازادي و عدالت اجتماعي نفش نداشت.
هميشه در ارزيابي انقلاب اسلامي گفته ام كه شاه حسين اردني بسيار بيش از محمرضا پهلوي عقل و شعور داشت .شاه حسين پس از درك سهم خواهي اسلامگرايان با پيش بيني سازوكار مناسب به پرداخت سهم انان در يكي از اركان حكومت(مجلس اردن با اكثريت نسبي اسلامگرايان ) مبادرت كرد. اما پهلوي با خام انديشي حمايت بي چون وچراي غرب در شرايط جنگ سرد؛ از پرداخت اين سهم ابا كرد و نتيجه اين شد كه مي بينيم.

دكتر علي مطهري در مقاله اي در روزنامه جام جم با عنوان؛ مسئله حجاب؛ شتاب بي توجهي به حجاب را از مختصات دوم خرداد76 دانسته است ودست اخر نتيجه گرفته كه اين ( راه دولت) نه اسلامي است ونه غربي.
بنظر مي رسد تحقير فرديت در نظام موجود ونيز تاكيد بيش از اندازه براداب و مناسك فقهي ادميان را برانگيخته كه براي ابراز مخالفت با انچه هويت انان را به مخاطره مي افكند از ابزارهاي در دسترس و كم هزينه اينچنين استفاده كنند.گرچه رنگ باختگي شريعت در مدرنيته نيز ازجمله عوامل اصلي رعايت نكردن مناسك و از جمله حجاب مي باشد. اما نكته ديگري كه عمدتا ناقدان دوم خرداد از ان غافل هستند اينست كه ازادي موجد چيزي نيست بلكه فراهم كننده بروز يك پديده است بدين معنا كه اين پديده وجود داشته اما به دلايل و عواملي فرصت بروز نيافته است؛مثل اين است كه بگوييم امروزه كه طلاق بيشتر از گذشته رخ مي دهد؛ پس زندگي گذشتگان با كمال عدالت بين دوجنس و در عين رضايت مندي سامان مي يافته است؛حال انكه همه مي دانيم فضاي اجتماعي ان روزگاران اجازه ترك زندگي و طلاق را به زنان نمي داده است و بسياري از آنان با نكبت و رنج؛ زندگي در خانه همسررا تحمل مي كرده اند.براين اساس نمي توان با مشاهده شاخصه هاي يك رفتار اجتماعي بدون توجه به ديگر عوامل ونيز فرايندهاي ان حكم كلي صادر كرد گرچه ساده سازي از مقتضيات بشر است.

یکشنبه، مرداد ۲۶، ۱۳۸۲

پليس خبرنگار بي بي سي؛ كه براي تحقيق در باره اتهامات پليس اين كشور درخصوص رفتارهاي نژادپرستانه پليس انگليس با رنگين پوستان در ميان انان نفوذ كرده بود؛ پس از ماه ها شناسايي ودستگير شد.اين را مي گويند كار خبري و كشف اخبار و اطلاعات.اما در كشور ما متن خبر را هم كه تهيه كني (بجز تعداداندكي از خبرنگاران كه علاقمند به حرفه شان هستند)حتي حوصله ويرايشش را هم ندارند وعينا در ستون شان چاپ مي كنند و اگر خبر هم ندهي كه ديگر هيچ اتفاقي نمي افتد.!

واگن قطار در حال حركت؛در ايستگاهي من در حضور قصاب مطبوعات در حال بازجويي شدن.پس از ان دوباره در واگن قطار در حال حركت ودر حال انتقال مباحث بازجويي به دستيارم دريك پروژه بزرگ هنري ؛بمنظور چاره انديشي براي رهايي از اين مخمصه ؛صداي زنگ ساعت تلفن همراه بيدارم كرد.ماجرا را سر صبحانه به عيالات متحده گفتم همچنين تلفني به دستيار سابقم در ان پروژه؛هردو برمراقبت از خودم تاكيد مي كردند.اما من كه نويسنده يا روزنامه نگار نيستم كه سروكارم با ان ابليس باشد؟

شنبه، مرداد ۲۵، ۱۳۸۲

براي ازادي مشروط قاتل اذهان وافكار(محسن سازگارا) كه در فقه از قاتل ابدان تبهكارتر است؛ يك قاضي جسور مبلغ ششصد مليون تومان قرار وثيقه صادر كرده است .تا مبادا حقوق اين تبهكار ضايع شود ودر عين حال قانون در تنبيه و مجازات اين تبهكار مبسوط اليد بماند.

ليبي مسئوليت انفجار لاكربي را پذيرفت.هنوز نتوانسته ام تعريفي مناسب يا حداقلي از سرهنگ معمر قذافي براي خويش ارايه كنم.تنها چيزي كه از بررسي رفتار اين سياستمدار به دست اورده ام جاه طلبي متفاوت او از ديگر رهبران است كه سبب مي شود هميشه او را به نوعي ديگر ببينيم.

كم وبيش نام پروفسور حميد مولانا را در گروه نشريه هاي كيهان ديده ايم.گونه هاي متفاوت مصاحبه ؛مقاله ويا نقل قول از ايشان كه همه در اين نكته كه تمدن غربي رو به افول است مشتركند.حيرت من از اين روست كه اين تمدني كه ايشان براي زندگي ملال اور دنياي برگزيده اند هيچ دست اورد مثبت و قابل توجهي كه بشود از ان ياد كرد ندارد.و ايشان زاهدانه معيشت در غربت را براي اطلاع رساني براي ما وحاكمان كيهاني بر خود هموار ساخته اند!شايد ايشان از كشفيات حاج سعيد باشند؟؟

پنجشنبه، مرداد ۲۳، ۱۳۸۲

وزارت بهداشت فرانسه اعلام كرده است كه در صورت ادامه وضعيت دماي (38/5درجه) اين كشور حداقل 3000 نفر گرمازده جان خواهند باخت.اما امروز دركه هنگامه صبحانه به قدري خنك بود كه من با پوشش تي شرت كمي سردم شده بود.

شايد ان روزي (3سال پيش)كه ريس جمهور خاتمي براي نزديكي به اقايان هرگونه سخن گفتن از تغيير قانون اساسي را خيانت به ايران وانقلاب عنوان كرد خام انديشانه تصور مي كرد كه اين قانون ظرفيت پاسخ گويي به مطالبات نوين ايرانيان را دارد اما اينك وي نيز دريافته كه ديگر راهي نيست جز تدوين قانوني براساس مطالبات امروزين ايرانيان اما و هزار اما كه او به راه بي بازگشتي قدم گذارد وانهم دراميزي بيش از اندازه با اقايان كه فرصت جداكردن راه خويش را از انان ؛ از او بازستانيده است.

به رشته كوه هاي دال زرين و هزارقله رسيديم.منطقه عملياتي فاقد سنگر بود اما به دليل پشتيباني كوه ها از ما نياز فوري به ساخت سنگر نبود.در دامنه كوه محلي رابراي برپايي پست امدادمشخص كرديم و از فردا با دوستان همچو فرهاد به كوه كني مشغول شديم.طي هشت روز به مساحت16 متر مربع از دل كوه خاك بيرون اورديم و به اين ترتيب فرورفتگي را براي حراست از خويش و بيماران تهيه كرديم.براي اب شرب چشمه اي در دره كوه قرار داشت كه روزانه يك نفر مسئول بود تا با گروهان قاطر ها براي كل مجموعه (گردان امام موسي بن جعفر)اب بياورد.چه اب سبك و گوارايي بود ثمره ان پرخوري افراد بگونه اي كه تا مدتي كه در انجا بوديم هر روز چاشت كنسرو ماهي مي خورديم وناهار نيز چلو كباب برگ ويا جوجه كباب بود وما هم هميشه تعدادمان را براي تحويل غذا بيشتر مي گفتيم.شبي مرا نگهبان سنگر كمين گذاردند.باران مي باريد وهر از گاهي صداي زنگ تلفن صحرايي سنگر بگوش مي رسيد اما هر چه گوشي را بر مي داشتم كسي پاسخ نمي داد.نزديك پايان نگهباني يم ناگهان سرو كله يك سياهي نمايان شد.قامتي بلند و سيه چرده چند قاطر نيز در عقب او تجهيزاتي را بار زده بودند.تمام تنم مي لرزيد فرياد زدم تكان نخور شليك مي كنم .پاسخ داد من ايرانيم .اما من باورم نمي شد نيروهاي استخبارات عراق هم فارسي مي دانستند.به او گفتم روي زمين دراز بكشدو اين كلمات(گچ؛ژرژت؛چادر) را تكرار كند تا متوجه شوم ايرانيست .در اين ميان ناگهان فرمانده گردان اقاي سلماني كه اينك از سرداران سپاه است فرياد زد: اقا سيد خوديه.قلبم ارام گرفت.او از نيروهاي اطلاعات عمليات لشگر بود كه براي تامين ما ؛با چند قاطر؛ ضد هوايي دولول 23 اورده بود. عمليات بصورت كامل اجرا نشد فقط با يك گروهان چند تپه مشرف به سد دربندي خان را تصرف كرديم و به پدافند پرداختيم ظاهرا محسن رضايي حسين خرازي را از اجراي اين عمليات بازداشته بود تا در تدارك والفجر هشت(تصرف فاو) عده و عده اي از بين نرود.راستي يك روز نوبت من بود براي ابرساني ؛قاطر هارا حمايل كردند و رهبريشان را به من سپردند.تا پايين رفتن مشكلي نبود اما در بازگشت بار يكي از قاطر ها ر كه خوب تنظيم نكرده بودم در يك محل پرشيب لغزيد و حيوانكي تا پايين دره با بار غلطيد ابها كه ريخت اما بد تر از ان بند حمايل بود كه به زير شكمش فرو رفت وجراحت چندش اوري را پديد اورد .چند روزي كارم پانسمان ان بيچاره بود.

دره كوه هاي دركه دوباره مهرباني كرد و بامدادان ميزبان مان بود.
خانواده ريس مجمع تشخيص هم در خوردن صبحانه همسايه مان شدند وبه قول همراهم به اسلوب عربها كثير الولد نيز بودند.هنگام پايين امدن نيز جواني به طنز تلخ رو به من پرسيد كه ناهار هيات تمام شده است.پاسخش دادم منتظر شما هستند. البته او حق دارد اينگونه به هر كه شبيه انهاست عقده گشايي كند.امروز هنگامه صعود حوالي ساعت6؛ صداي مراسم نوحه خواني و عزاداري مي امد.كمي كه بالاتر رفتيم تازه متوجه شديم كه اقايان مذهبي دو اتشه براي تاثير گذاري بر كوهنوردي و گل گشت امت حزب الله يكي از محلهاي پذيرايي طول مسير را دربست اجاره كرده اند وبا برگزاري مراسم و در پايان انچه كه رسم اين ايين هاست صبحانه مي دهند.پرسش تلخ ان جوا ن ازاين روي بود.

چهارشنبه، مرداد ۲۲، ۱۳۸۲

ديروز از كاخ عفيف اباد شيرازكه اينك موزه اشياء نظامي( انچه توجهم را جلب كرد تپانچه هاي انگليسي به سبك دزدان دريايي بود) شده است ديدن كردم.قسمت فوقاني موزه نيز استراحتگاه فرح همسر محمد رضا پهلوي بود كه تمامي مبلمان(چه هارموني و تناسب رنگي بر اجزاي اين استراحتگاه حاكم بود)از ان زمان تاكنون دست نخورده باقي بود.

دوشنبه، مرداد ۲۰، ۱۳۸۲

انوقتها كه به روساي اداراه هاي شهرستانها توصيه هاي اوليه پيش از معارفه مي كردم يك نكته را به همه انها با تاكيد بيشتر مي گفتم وان اين بود كه در شهرستانتان ناچار هستيد با اين سه مرجع قدرت(فرماندار؛شهردار؛امام جمعه) ارتباط تنگاتنگ داشته باشيد.اولي را هم براي ساختار سازماني و هم براي حمايت از برنامه هايتان كاملا تحويل بگيريد وبا او هماهنگ باشيد.دومي داراي منابع ماليست و حمايت او براي اجراي برنامه يتان اهميت دارد.اما سومي را صرفا براي دفع شر مقدر(پيشگيري از شر) تحويل بگيريد.مبادا براي دفع اين شر مقدر زياد نزديك بشويد كه ديگر خرده فرمايشاتشان امانتان را خواهد بريد وديگر شما مي شويد جزو عوامل بيت اقايان.ظاهرا اقاي خاتمي اين توصيه مرا نشنيده است انقدر به اقايان براي دفع شر مقدر نزديك شده كه ادبياتش هم به انان نزديك شده است .وي چندي پيش براي تجليل از خبرگزاري ايسنا اين رسانه را براي انچه مفيد براي حزب اللهي ها ست ستوده بود.فراموش كرده است كه اراي او براي پرهيز از اين دسته بنديها و جايگزينيش به يك واژه يعني شهروند مي باشد.

سالها پيش ميرزا ملكم خان براي پيشرفت ايران نسخه اي داده بود كه وطن دوستان و روحانيون برنتافتند.او توصيه به تغيير خط فارسي به لاتين را كرده بود انچه كه در تركيه هم رخ داده بود.تا همين چند سال پيش دفتري در وزارت ارشاد بود كه عكسهاي خبرنگاران را براي ظهور وصد البته نظارت بررسي مي كرد.امروز به يمن فن اوري بشري با فراگير شدن چت در اينترنت .نيز دوربين هاي ديجيتالي و لب تاب اين هردو كار پيش گفته به ارامي جاي خويش را واگذار كرده اند.اما اينك معاون سينمايي ارشاد براي ارسال فيلم به جشنواره هاي خارجي كه بدون نظارت او اعمال مي گردد همان نگراني پيشينيان را دارد غافل از انكه فن اوري امروز اين عرصه را درنورديده چه برسد به فن اوري اتي.

پس از پنج روز كامپيوتر نداشتن امروز مشكل حل شد.

چهارشنبه، مرداد ۱۵، ۱۳۸۲

از پيش شرطهاي اتحاديه اروپا براي ادامه همكاري با ايران پيوستن ايران به كنوانسيون رفع تبعيض جنسي از زنان است .اين لايحه هشت ماه پيش در مجلس بود و كروبي حسب دستور اقايان بدون رعايت تشريفات قاوني حذف؛ ان را از دستور كار مجلس حذف كرد اينك كه به اكل ميته ناچار شده اند؛ مثله اي از انرا تصويب كرده اند.

سه‌شنبه، مرداد ۱۴، ۱۳۸۲

تعدادي از سربازان امريكايي مستقر در عراق به بيماري كمبود خون مبتلا شده اند.و برا ي پيگيري مطالعه و درمان اين بيماري دو گروه پزشك به المان و عراق گسيل شده اند.

ظاهرا اتحاديه كشورهاي عربي از شوراي حكومتي عراق ناراضي هستند واين نبود خشنوديشان را در نشست وزراي امور خارجه خويش درقاهره تصريح كرده اند و خواستار تدوين جدول زمانبندي خروج اشغالگران و تشكيل حكومت وطني در عراق شده اند.

دوشنبه، مرداد ۱۳، ۱۳۸۲

اين برداشت از سينماي هاليوود خواندنيست.

وقتي مي گفت كه سينما معاونت نمي خواهد بلكه معاون در ساخت سينما نياز دارد قطعا اينگونه هزينه اش را بايد بپردازد

انقلاب فرهنگي فرق دارد با ستادانقلاب فرهنگي اولي براي بستن دانشگاه ها بود و دومي براي گشودن انها...

مشكل اصلي امريكا هم با اغاز صدور نفت عراق پس از تنظيم قراردادهاي نفتي با چند شركت چند مليتي برطرف شد.

نخستين بار ايت الله بحر العلومي از ضرورت تفاوت حكومت عراق از حكومت اسلامي ايران صحبت كرد پس از ان ايت الله حكيم كه مدت 21 سال مهمان ايران بود از تفاوت حكومت موردنظرش با انچه كه در ايران جاريست يادكرد و اينك ايت الله صدر نيز از حضور امريكاييان در عراق دفاع مي كند.

ديشب خيلي خسته بودم فقط توان داشتم ايميل هايم را چك كنم.دو جلسه طولاني وبي حاصل.

شنبه، مرداد ۱۱، ۱۳۸۲

وا اسلاما وحليت خون ادمي!!؟

همجنسگرايان در مقابل انچه دخالت واتيكان(صدور بيانيه اي12صفحه اي كه در ان ازدواج رامقدس شمرده كه بين يك مرد وزن صورت مي گيرد وديگر رفتارهاي جنسي رامحكوم كرده است) در امور شهروندان ايتاليايي مي دانند تظاهرات كرده اند واز دولت اين كشور براي مقابله با اين دخالتها استمدادطلبيده اند.

دراثر انفجار يك كاميون درنزديكي يك بيمارستان نظامي روسيه حداقل 27نفر كشته شدند.

پريروز براي تامين خواسته فرمهر ناچار شديم تا به سينما برويم وفيلم عروس خوش قدم را ببينيم.امسال در حداقل 8فيلم از ترانه هاي خوانندگان لس انجلسي استفاده كرده اند.شوراي صدور پروانه نمايش هم بدون كوچكترين ايرادي با پذيرش اين موضوع كه اين موسيقيها بخشي از حيات جاري مردم نظام اسلامي است عاقلانه مجوز نمايش را صادر كرده است.نكته بعدي در فيلمهاي امسال حضور پر رنگ محمد رضا شريفي نيا ست كه الحق والانصاف بازي خوب و جذابي را در اين فيلمها ارايه كرده البته در نقش دستيار كارگردان هم در توليدچند فيلم موفق ظاهر شده است.

جمعه، مرداد ۱۰، ۱۳۸۲

اين قهوه را بخوريم بد نيست.
اين فانوس هم مي تونه ديدني باشه.