بینش معاصر

جمعه، مهر ۲۰، ۱۳۸۶



نیایش گاه بانوی مقدس پاریس بهار 2007

پنجشنبه، مهر ۱۹، ۱۳۸۶

آپوکالیپتو

میل گیبسون با دو کار اخیرخود(مصائب مسیح و آپو کالیپتو) بخوبی اثبات کرده که مهارت عجیبی در ساختن یک فیلم با یک داستان یک خطی دارد.آپوکالیپتو داستان درندگی انسان و قربانی کردن اسیران برای خدایان است.تا خدایان راضی شوند و برای ادامه حیات انسان باران ببارد.
قبیله ای برای جلب رضایت خدایان به یکی ازدهکده های اطراف خود با قتل پیرمردان و پیرزنان واسارت جوانان برای قربانی کردن آنان در پیشگاه خدایان حمله می کنند.در این هجوم پدر و پسری نیز اسیر می شوند . اما پدر به تاوان مقاومت پسر باید در مقابل چشمان پسر کشته شود.پدر پیش از کشته شدن به پسرش وصیت می کند که هیچگاه در زندگی ترس به خود راه ندهد،چراکه هرگاه ترس غلبه کند همه چیز را از دست می دهد. پسر علیرغم انکه اسیر می شود و دشواری ها ی زیادی در مسیر انتقال تا قربانگاه سپری می کند، اما می کوشد وصیت پدر را در خود زنده نگاهدارد.و سرانجام با شجاعت و نیروی امید از زیر تیغ قربانگاه خدایان و درندگی مهاجمان نجات می یابد و زندگی را دوباره آغازمی کند.
بنظر می رسد، موفقیت فیلم ها ی امریکایی در این است که برای تماشگر در حین فیلم تعلیق ودر پایان امید به ارمغان می آورند.