بینش معاصر

دوشنبه، آبان ۰۴، ۱۳۸۳

این چند شب از انرژی و شادی و نشاط جاری در سرزمین های عربی در رمضان کریم بهره ها بردیم.شبکه روتانا که توسط مصری ها و لبنانی ها اداره می شود یک شبکه ماهواره ای در باره موسیقی و کلیپ است که هر شب به وقت ایران ساعت 5/7 برنامه ای با عنوان لیالی بیروت دارد که بسیار دیدنی و جذاب است. بدد نیست چند خبر جالب هم از سایت های انیترنتی عربی بخوانیم:
مجموعه تلویزیونی بسوی کابل که هشت قسمت آن از تلویزیون های کشورهای مصر ، اردن و قطر پخش شده بود با فشار یک گروه بنیادگرای اسلامی و دیگر کشورهای عربی و احتمالا امریکا قطع شد.این مجموعه که به روایت چگونگی پیدایش طالبان در افغانستان زمان اشغال روس ها و کوشش های امریکا و عربستان در شکل گیری و حمایت از انها، می پردازد با هزینه ای بالغ بر دو میلیون دلاربه سفارش تلویزیون قطر تولید شده است.

در یک پژوهش اینترنتی مردان فرانسوی با 138 نوبت رابطه عاشقانه در سال رکورددارمردان جهان شناخته شده اند.پس از مردان فرانسوی یونانی ها با 127 نوبت و امریکایی ها با 117 نوبت در جایگاه سوم قرار دارند.

امیر نشین دبی پس از تجربه موفق در جلب توریست به شیوه های گوناگون، امسال در اذر ماه، برای اولین بار چشنواره فیلم برگزار می کند .انتظار می رود این جشنواره در کمتر از یک دهه رقیبی جدی برای جشنواره های سینمایی اسیایی و به ویژه خاورمیانه تلقی شود.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی