بینش معاصر

شنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۵

نگاه هنرمندان ما


استاد حسن کسایی(از پیش کسوتان موسیقی ونی نواز): من رفته بودم رادیو(صدا سیمای مرکز اصفهان)دمی در به من گفتند قرارملاقات دارین ؟گفتم نه، من حسن کسایی ام .پرسید آیا کارتی رادیو دارین؟ گفتم من کارت وچاقوندارم اما ناخن گیر تو جیبم دارم.گفت: نمی تونین برین تو .منم گفتم: دری این رادیو را که حسن کسایی یو نمی شناسن باید گل گرفت.


احمد نجفی(بازیگر سینما و تلویزیون):من و شما (هنرمندان)بیزنس مان هنر است ما آرتیستیم اما آرتیستی شغل مون.این بحث های روشنفکری که ما تافته جدا بافته از دیگران و مردم هستیم فقط برای کسب پرستیژ. من با مهندس و بقال و سرهنگ این مملکت هیچ فرقی ندارم.همه ما برای زندگی کار می کنیم .هرکس به گونه ای.


مهوش شیخ الاسلامی(مستند ساز ):من اصلا با نظر آقای نجفی موافق نیستم .ما شغل نداریم کار ما فرهنگی است واصلا مقایسه آن با دیگر مشاغل غلط است.

حدادی (هنرمندنقاش مقیم ایتالیا):ما هم مثل بقیه مردم نه انتخاب که شرایط روزگار به این سوی سوق مان داده است.ما هم کار می کنیم تا زندگی کنیم البته از کارمان لذت هم می بریم.نه به مردم منتی داریم ونه از دولت طلبکاریم.

ریس انجمن صنفی عکاسان خبری :دولت اسلامی نباید به هنرمندانی که ایستاده ادرار می کنند ودر اروپا کشف حجاب می کنند کمک کند و در امور هنری آنان راطرف مشورت قراردهد.این حق مسلم هنرمندان مسلمان و مذهبی است که از کمک های دولت و بودجه بیت المال استفاده کنند ونه دیگران که هیچ اعتقادی به نظام و انقلاب ندارند.


من با نظر احمد نجفی موافقم. والبته معتقدم که باید بکوشیم تا سامانه گردش کار و ساختار اداری و اجتماعی را به گونه ای تنظیم کنیم تاهمه آدمیان فارغ از دغدغه های نیاز های اولیه با ظرفیت غنی فراغت به اندیشیدن و آفرینش بپردازند.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی