بینش معاصر

جمعه، آبان ۱۳، ۱۳۸۴

توکیو از نگاه من


عمده پوشش مردان توکیو کت وشلوار با کروات بود به ویژه آنانی که در شرکت ها و نهاد های تجاری فعالیت می کردند. بقیه و به ویژه جوانان شلوار لی و کاپشن می پوشیدند. بانوان ژاپنی نیز با پوشش شلوار لی و دو پیس تریکو دیده می شدند.البته جوانتر ها از تی شرت و دامن کوتاه هم استفاده می کردند.در این نه روز جمعا سه نفر خانم میان سال را با کیمونو مشاهده کردم.

رواج بازی های کامپیوتری ومراکزی که اینگونه خدمات را عرضه می کرد بسیار چشمگیر بود وهمیشه نیز جمعیت زیادی از جوانان و میان سالان عمدتا مرد، در این مراکز مشغول بازی بودند.

در اتوبوس های توکیو علاوه بر وجود دستگاه هایی مجهز به خوانش پول(یادآوری کنم تمامی اسکناس های ژاپن دارای بارکد هستند که میزان ارزش آنها را مشخص می کند)برای دریافت هزینه حمل و نقل کارت بلیت های چند منظوره نیز قابل پذیرش بود.

اغلب مردم در صف اتوبوس یا در انتظار سبز شدن چراغ راهنمای معابر، با تلفن های همراه شان بازی می کردند وکمتر ژاپنی مشاهده می شد که فارغ از بازی یا تبادل اس ام اس باشد.

ژاپنی ها در نوع زندگی شیفته آمریکاییان هستند(در آمار های مقایسه ای خودشان را با نیو یورک مقایسه می کنند) و این را در اغلب مراکزعرضه کالا و نوع استقبال شان از پوشاک ، بروز می دهند والبته با نامگذاری مراکر فرهنگی هنری شان به نام های فرانسوی در این عرصه ستایشگر فرانسویانند.

غذای ژاپنی ها بیشتر از برنج و ماهی و دیگر جانوران دریایی تشکیل می شود که به علت نوع فرآوری(پخت) آنها چندان با سلیقه و ذائقه من جور در نمی آمد.خوشبختانه وجود شعبه های غذاهای فوری( بیگ مگ های آمریکایی) نجات بخش جهانگردانی چون من هستند.

هتل محل اقامت من در میانه مراکز تفریحی شبانه(محله روپونگی) بود وغالب اوقات هنگامه بازگشت از محل کار بامردان سیاه پوست افریقایی باادا واطوارامریکایی مواجه می شدم که مستقبل من برای اینگونه مراکز بودند.(یادآوری کنم در ژاپن قمار و فروش سکس ممنوعیت قانونی دارد)

کف خیابان های توکیو رنگ آمیزی جذابی دارد.رنگ های آبی، سفید و قرمز بر زیبایی خیابان ها و معابر توکیو جلوه ای فرحناک می بخشید. افزون بر این، رنگ آمیزی هارمونیک تابلو های تبلیغاتی(نئون) که از درو دیوار شهر می بارید نیز بر جذابیت شبانه توکیو می افزود.

حداقل حقوق در توکیو یکصدو هفتاد هزار ین و حداقل هزینه یک اتاق با امکانات لازم برای زندگی هفتاد هزار ین می باشد.قیمت یک خودرو خوب ( خرید از کمپانی) برابر با نهصد هزار ین است.


بطور روزانه در توکیو 232 ازدواج واقع و 144 طلاق رخ می دهد.همچنین روزانه 44 کنفرانس بین المللی در این شهر برپا می گردد.مجموع خارجیان مقیم توکیو 2835000نفر است وتعداد 1658 کمپانی دراین شهر مشغول فعالیت می باشند.3553069 خودرو در این شهر تردد می کنند و روزانه باعث 232 تصادف می شوند.و بالاخره، هر نفر در توکیو 5متر مربع فضای سبز دارد.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی