بینش معاصر

سه‌شنبه، خرداد ۰۲، ۱۳۸۵

تنوع تجارب یا تعمیق تجربه

اغلب دوستان و همکارانم از اینکه من در دوران کوتاه کاری در بیش از پنج سازمان جابه جا شده ام مرا تقبیح می کنندو(در حالت خوشبینانه) به من هشدار می دهند.آنها می گویند کوتاهی عمر کاری مانع از پیدایش قوت تجربه کاری و تاثیر گذاری برکار می شود. من اما برخلاف انان براین باورم که نه تعمیق تجارب و نه تنوع تجارب، هیچکدام به طور مطلق تضمین کننده موفقیت یا باعث شکست آدمی در کار نیست.

به گمان من رفتارآدمی چه در کسب تجارب جدید(تنوع حرفه) و یا باقی ماندن در حرفه ای برای تعمیق تجربه، هردو می تواند به یک اندازه تهدید و هردو به یک اندازه فرصت به شمار آیند.در گزینه اول(تنوع تجارب)امکان توانایی کسب بینش انتزاعی و تعمیم مسایل، افزایش می یابد ودر گزینه دوم(تعمیق تجربه)سهم تاثیر گذاری بر روند فعالیت ها گسترده می شود.

در هر حال در دوران سیزده ساله کاریم این پنجمین سازمانی است که در آن مشغول کار می شوم.چه کنم از تکرار ملول می شوم! به ویژه اگر عده ای نگذارند من خودم باشم!!

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی