بینش معاصر

جمعه، دی ۲۶، ۱۳۸۲

چندي پيش سعيد نظرم را درباره مطلب نوشته شده اش در باره نقش تلويزيون درتشويق و برانگيختن احساسات مردم در ياري رساني به زلزله زدگان بم ؛جويا شده بود.
بنظر مي رسد واقعيت اينست كه رسانه هاو از جمله و به ويژه رسانه هاي ديداري شنيداري چون تلويزيون نفش تعيين كننده و قابل توجهي در تهييج وسازماندهي و افزايش دانش و نيز پيدايش ذائقه مخاطبان خويش دارند.پيدايش ستاره هاي سينمايي و موسيقايي درجهان ؛ محبوبيت كارگزاران سياسي واجتماعي همه و همه از ميوه هاي اين درخت پرثمره( رسانه) است.
در حقيقت خبررساني يك رويداد و يا اتفاق؛ نتيجه چيدمان روشمند بخشي از واقعيت( ونه همه ان) است كه علاوه برميزان دستيابي به سپهر اطلاعاتي ان رويداد؛ پيش فرضهاو منافع اقتصادي وسياسي توليد كنندگان خبر نيز در گزينش و چيدمان ان موثر است.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی