بینش معاصر

دوشنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۸۷

به بهانه مصاحبه مناشه امیر

مناشه امیر گوینده و مدیر سابق بخش فارسی رادیو اسراییل در یک مصاحبه زنده با تلویزیون امریکا به ابراز نظرات و دیدگاه های خود و دولت اسراییل پرداخت.چند نکته در خاطرم آمد که می نویسم:

نخست اینکه،چندی پیش به یک دفتر تولید فیلم های سینمایی برای تلویزیون دعوت شده بودم. یکی از حاضران که خود را مدیر پیشین اداره پخش رادیو معرفی می کرد،با وجد خاصی از یکی از شاهکارهایش در دوران تبلیغات ریاست جمهوری هفتم می گفت که چگونه کسی را که بخوبی صدای مناشه امیر را تقلید می کرده برای ضبط صدایش به استودیی فرا می خواند و نواری را در حمایت از خاتمی برای تخریب او نزد مردم تولید می کند و چندین نوبت در برنامه رادیو های بیگانه به عنوان حمایت رادیو اسراییل از نامزدی خاتمی پخش می کنند . وی مرتبا تاکید می کرد که این ابتکار جانانه خودش بوده و کسی هم از این ابتکار خبری نداشته است.

دیگر انکه در سفرهایم به اروپا بار ها و بارها در جای جای آن دیار، راسخ بودن یهودیان برباور های شان و تاکید انها بر انجام تمامی مناسک و اداب شان را بدون توجه به دیگران را به خوبی مشاهده کرده ام. که این حکایت از اعتماد به نفس بالای آنهاست.

سوم اینکه مناشه امیر در این مصاحبه زنده، در پاسخ به یک پرسش شنونده ایرانی که پرسید: آیا اسراییل اجازه می دهد مردمی در اسراییل از مومنان مسیحیت ،اسلام و دیگر ایین ها حضور یابند و در دولت نقش داشته باشند به گونه ای که آنجا یک دولت چند دینی بشود، به صراحت پاسخ داد که اسراییل یک ناسیونالیسم یهودیست که مبنای تشکیلش بر یهودیت است و چنین اجازه ای را اصلا نمی دهد.وی اضافه کرد مسلمانان سرزمین دارند مسیحیان هم که ماشاءالله سرزمین های زیادی دارند و اکنون دولت های خودشان را دارند و اینجا(اسراییل )متعلق به یهودیان است.

1 نظر:

  • در مورد نژاد پرست بودن اسراییل کمی گیج شدم در اسراییل عربها و مسلمانان میتوانند به همه مقامات حتی در ارتش و به ریاست جمهوری دست یابند ژنرال العیذر وزیر صنایع اسراییل که نظامی هم هست یک عرب عراقی الاصل و حتی زبان مادری اش عربیست , در پارلمان نمایندگان عرب و حتی درارتش افسران عرب مانند همین ژنرال العیذر وجود دارند ولی در ایران در قانون اساسی صریحا ذکر شده ریاست جمهوری مختص مسلمان و آنهم فقط شیعه دوازده امامیست و در ارتش و سپاه حتما باید مسلمان باشند و درارتش و سپاه حتی یک سنی امکان استخدام ندارد ! پس کدام نژاد پرستند ? اسراییل یا ایران ? در اسراییل کلیه مذاهب آزادند ولی در ایران بهاییان حتی در تدفین مردگان خود مشکل دارند و فرقه پست و ضاله بشمار میروند حتی در مورد ادیان مجاز مثل مسیحیت جرمی بنام " تبلیغ مسیحیت " وجود دارد ! دوست عزیزحال که ایرانی بودن شما بر همه چیزتا ن میچربد و نام بردن خلیج عربی بجای فارس و ادعای مالکیت جزایر سه گانه را از طرف تمام کشورهای عربی حتی سوریه میبینید و تجاوز به دختر و پسر هموطن خود را بدست جمهوری عربی اسلامی ایران دیده اید بهتر نیست انرژی خود را صرف کوبیدن رژیم ایران و نه اسراییل دمکراتی که مورد دشمنی عربها هست بکنید ?اسراییل بقدر کافی در میان عربها دشمن دارد که اگر خطایی کرد مچش را بگیرند هر چند از تمامی کشورهای عربی آزادتر و دارای دمکراسیست , ادعای نژاد پرستی اسراییل فقط حامیانی چون احمدی نژاد دارد که ثمره دولت او چیزی جز تبعیض بین مذاهب مردم ایران و تجاوز به دختر و پسر ایرانی در زندانهای خود نیست .

    توسط Blogger بمب اتمی, در ۷:۴۶ قبل‌ازظهر  

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی