بینش معاصر

دوشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۸۶

آنچه بر من بیشترین تاثیر را داشته

نخست باید از کتاب پدر مادر ما متهمیم نوشته مرحوم دکتر شریعتی یاد کنم.هنور دوم راهنمایی را تمام نکرده بودم که توسط یکی از بستگان دور با این اندیشمند و نوشته هایش آشنا شدم وتاثیر شگرفی بر من نهاد به گونه ای که به مادرم گفتم که من دیگر به دین آن ها مومن نیستم و می کوشم دین خود را بیابم.

پس از آن در سال دوم دانشگاه این کتاب دانش و ارزش نوشته دکتر عبدالکریم سروش بود که همچنان تاثیری بر من نهاد.خوب به خاطر دارم که این کتاب سنگین را در یک شب تا به صبح از فرط علاقه مندی مطالعه کردم.
دریای ایمان نوشته دن کیوپیت آخرین کتابی بود که تاکنون تاثیری شگرف بر من نهاده است و من تا شش ماه پس از خواندن ان هنوز از عریان شدن دوباره ذهنم در شگفتی بودم.


اما مرحوم شریعتی، دایی حاج آقا، مرحوم روح الله خمینی،عبدالکریم سروش، دکتر محمود سریع القلم ، دکترداود هرمیداس باوند، رضا معین ، حسن جعفری ومحمد مجتهد شبستری از کسانی به شمار می آیند که بیشترین احترام را برای تاثیر شان بر خویش قایل هستم.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی