بینش معاصر

دوشنبه، فروردین ۱۷، ۱۳۸۳

بنظر می رسد تمامی تلاش ادمیان برای تامین امنیت و کسب لذت (ایجابی و سلبی)بیشتر است. جنگها/ویرانیها /عشق ها وابادانیها/آموزش/ پیدایش نهادهاوبرنامه ریزی ها همه و همه برای فراهم ساختن این دو نیاز ادمی بوده است.
در دوره کارشناسی واحدی داشتیم با نام شناخت امپریالیسم(از مجموعه اموزه های مارکس) .در ان زمان من مکلف بودم تا مقاله ای ارایه کنم.در ان مقاله با استناد ایات قرانی/ارای فلاسفه عصر روشنگری در عرصه شناخت ادمی ومصادیق متعدد تاریخی این گونه جمعبندی کردم که امپریالیسم یک خوی انسانیست که انسان برای تامین امنیت و لذت بیشتر ناچار به هجوم به دیگر مراکز قدرت برای زیر فرمان دراوردن انها ست.و با توصیه و اخلاق و وعظ هم نمیتوان مانع بروز این رفتارشد.اینک اما اضافه می کنم که شاید با تشکیل قدرت جهانی منبعث از اعضای جهانی برامده از روشی دمکراتیک وبا ترسیم سازو کار قانونی عادلانه تر در حوزه های اقتصادی و اطلاعاتی بتوان از بروز این خصلت پیشگیری و یا اسیب های ان را به حداقل ممکن رساند.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------


به کوهها پناه اورده ام تا از شر شهر بیاسایم ....علیرغم گذشته ایام تاسوعا و عاشورا کار را تعطیل کردم و جرات نکردم ریشم را اصلاح کنم.از مصاحبه شرق با حاتمی کیا فیلمساز.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی