بینش معاصر

دوشنبه، بهمن ۲۷، ۱۳۸۲

اخرين ترانه گوگوش(كيو كيو بنگ بنگ)يكي از شاهكارهاي ترانه سرايي سياسي اجتماعي اخير ايرانيست همچنين اجراي خوب گوگوش بر جذابيت اين سروده دوچندان افزوده است.چنانچه در اين سروده مصرع يا بيتي هم از تاريخ جنگ بود؛كاملا محشر مي شد. دوستاني كه نشنيده اند بشتابند كه نعمتي اسماني را تاكنون از كف داده اند!

تهيه كننده فيلم مارمولك كه پيشتر جسارت پرداختنش را به موضوعهاي ممنوعه اي چون نقد دوران موسوم به سازندگي پس از جنگ درفيلم آژانس شيشه اي و مهاجرت ايرانيان ثمره نامناسب بودن شرايط زندگي و رفاه اجتماعي در فيلم ارتفاع پست وتصوير كردن شكاف نسل سرداران جنگ با فرزندانشان در فيلم موج مرده نشان داده بود اينك با دست مايه قراردادن يكي از تابوهاي ربع قرن اخير يعني روحانيت فيلم خوش ساختي را با كارگرداني كمال تبريزي روانه بازار فيلم وسينماي عيدنوروز مي كند به همه دوستان براي سپري كردن دقايقي خوش؛ ديدن فيلم را توصيه مي كنم.(البته فراموش نكنيم كه اين تهيه كننده از رانت مصونيت پرداختن به سوژه هاي ممنوعه برخوردار است وگرنه ديگران غلط مي كنند اينگونه گستاخي به مقدسات نمايند)

عزيزي كه از كارگردانان به نام سيماست.وطعم دو مجموعه شيرين و خوش ساخت ان هنوز زير زبانمان است.مي گفت چه خوب مي شد ازدواج ها توقيت دار بود(نه همچون رهبري مادام العمر) وپس از هر پنج سال در صورت تفاهم تمديد مي شد.او ادامه مي داد كه ادمي؛ كه با تغيير گردش روزگار دگرگون مي شود چرا بايد آثار يك انتخاب(درست يا غلط) گذشته خود را كه بسيار در خوبي ويا بدي اينده اش تاثيردارد؛را تحمل كند. او معتقد است زندگي بي عشق معنا ندارد وعشق در پيوند به مالكيت نابود مي شود.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی